Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Polacy sięgają po przekąski, aby poczuć się lepiej

Co trzeci Polak sięga po przekąski podczas relaksu, spotkań towarzyskich, a także traktuje je jako jednorazową zachciankę. Dla niewielu mniej, 28 proc. ankietowanych konsumentów, to również sposób na poprawę humoru – tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Bakalland. Producenci stwarzają coraz nowe kompozycje smakowe i propozycje przekąskowe, aby trafić w mocno zróżnicowane gusta i zwyczaje konsumentów.

Polacy sięgają po przekąski, aby poczuć się lepiej
fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 13-08-2019, 10:52

Co ciekawe, wśród najczęściej wymienianych przekąsek, również tych przyjemnościowych, wcale nie przodują słodycze, wręcz przeciwnie – oprócz czekolady, znalazły się bowiem dopiero poza pierwszą piątką wskazań. Najczęściej padającymi odpowiedziami były świeże owoce i warzywa, jogurty i przetwory mleczne, chipsy i słone przekąski oraz bakalie, w tym orzechy, nasiona oraz suszone owoce – to te produkty, będące świadomym wyborem przekąskowym współczesnego konsumenta, stają się kategorią przyjemnościową.

Z dużą aprobatą przyjmowane są także nowe propozycje o zmienionym, bardziej pożywnym składzie znanych dotychczas, niemal tradycyjnych przekąsek. Jako przykład może posłużyć kisiel czy budyń. Dawniej kojarzone z dużym garnkiem gotowanym dla całej rodziny, dziś serwowane w poręcznych, jednoporcjowych opakowaniach. Co ważne, aż 85 proc. polskich konsumentów zwraca uwagę na jakość produktu i to najważniejsza, kluczowa determinanta wpływająca na wybory zakupowe, również przekąskowe. W kontekście nowości producentów, konsumenci kierują się dotychczasowymi doświadczeniami z marką oraz jakością charakteryzującą jej portfolio.

Nie tylko smak stanowi walor przyjemnościowy. To również komfort związany z drogą, jaką produkt pokonuje od chwili decyzji zakupowej konsumenta do samej konsumpcji. Walorem wzmacniającym funkcję przekąski jest jej rozmiar. Zbyt duże opakowanie oraz zawartość zacierają granicę pomiędzy jeszcze przekąską a już pełnym daniem – ze względu na rozmiar porcji i jej kaloryczność. W dobie troski o figurę może stać się to wadą, aniżeli zaletą produktu. Kieszonkowe porcje przekąsek są zatem idealne do zjedzenia „na raz”, bez wyrzutów sumienia. Są lekkie, niewielkie i mieszczą się do każdej torebki, plecaka czy kieszeni. To umożliwia zabranie ich w dowolne miejsce, a tam – konsumpcję, np. w pracy, w szkole, wśród znajomych, w podróży czy w domu podczas odpoczynku.

- Inspirując się wynikami przeprowadzonych przez nas badań, postanowiliśmy stworzyć przekąskę łączącą w sobie najważniejsze cechy przekąski idealnej, które zostały wskazane przez ankietowanych. BA!rdzo Bakaliowa Tabliczka to kompozycja najwyższej jakości bakalii z pyszną czekoladą – prosty skład zamknięty w niewielkiej tabliczce o gramaturze 65 g, idealny do zjedzenia „na raz”. Rozmiar bakaliowych tabliczek stanowi impuls do tego, aby zabrać ją w dowolne miejsce i tam cieszyć się smakiem oraz przyjemnościowym charakterem przekąski. Dodatkowym atutem jest nasza pozycja lidera na rynku bakalii i batonów zbożowych, dzięki temu konsument z ciekawością i zaufaniem sięga po zupełną nowość, która stworzyła niespotykaną dotąd kategorię przekąskową wśród produktów przyjemnościowych - mówi Małgorzata Strzelec, Product Group Manager, Bakalland S.A.

Chociaż głównym powodem do sięgania po przekąski dla Polaków jest ochota na coś smacznego (44 proc.), dla wielu osób jest to sposób na jednorazową zachciankę (33 proc.) czy poprawę humoru (28 proc.). 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    Bakalland BA! RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.