Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PolBioEco: Największym wyzwaniem dla sektora BIO jest dotarcie do klienta końcowego

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2017, 13:48
PolBioEco: Największym wyzwaniem dla sektora BIO jest dotarcie do klienta końcowego
Damian Jasica, Business Development Director PolBioEco Polska/ fot. materiały prasowe

- 2017 r. to był świetny rok dla naszej spółki, osiągnęliśmy znaczący wzrost przychodów w stosunku do lat poprzednich. Jest to nasz najlepszy rok w historii firmy. Jednakże zauważamy pewne ochłodzenie trendu wzrostowego na rynku BIO w czwartym kwartale tego roku. Jest jeszcze za wcześnie aby ocenić czy jest to chwilowe zawahanie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Damian Jasica, Business Development Director PolBioEco Polska.

- W 2018 r. zamierzamy wejść w nowy podsektor żywności BIO, lecz na razie nie mogę uchylić rąbka tajemnicy. Wydaje nam się, że sektor świeżej certyfikowanej żywności będzie wyzwaniem za którym warto podążać. Z naszych analiz wynika również, że luka strategiczna na rynku BIO ma nadal kąt rozwarty, co ciągle pozwala firmom z sektora BIO działać na polskim rynku trochę jak w strategii błękitnego oceanu. Największym wyzwaniem dla sektora BIO na następne lata będzie zatem skuteczniejsze dotarcie do klienta końcowego który obecnie ma kłopot ze znalezieniem powszechnie produktów certyfikowanych na półkach sklepowych - dodaje Damian Jasica.

Jak firma ocenia plan wprowadzenia w życie zakazu handlu w niedzielę?

- Nie powinno mieć to negatywnego znaczenia w okresie długofalowym dla producentów żywności. Oczywiście w pierwszych miesiącach sprzedaż spadnie, lecz w perspektywie roku powinno wszystko wrócić do obecnych poziomów. Pewnym jest, że najbardziej ucierpi rynek pracy, redukcja etatów w placówkach handlowych jest nieunikniona. Natomiast paradoksalnie może okazać się, że po pierwszym zniżkowym okresie sprzedaży, sprzedaż produktów spożywczych, zwłaszcza tych krótkoterminowych wzrośnie. Brak możliwości zakupu produktów świeżych 7 dni w tygodniu będzie najprawdopodobniej skutkowała gromadzeniem żywności przez konsumentów. W konsekwencji doprowadzi to do marnotrawstwa przeterminowanego pożywienia w domach, co pociągnie za sobą koniecznością kupowania większej ilości - wylicza Damian Jasica.

Jego zdaniem w Polsce topos miejsca ma fundamentalne znaczenie w sektorze spożywczym. Statystyczny Polak preferuje polskie produkty spożywcze. - Dlatego polskie półki z pewnością spowodują wzrost sprzedaży produktów rodzimych nad importowanymi. Można spodziewać, że w takiej sytuacji, zagraniczni duzi producenci żywności będą dążyć do lokowania swoich zakładów produkcyjnych w Polsce, aby ich produkty mogły znaleźć się na "polskiej półce” - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH