Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

PolBioEco: Największym wyzwaniem dla sektora BIO jest dotarcie do klienta końcowego

- 2017 r. to był świetny rok dla naszej spółki, osiągnęliśmy znaczący wzrost przychodów w stosunku do lat poprzednich. Jest to nasz najlepszy rok w historii firmy. Jednakże zauważamy pewne ochłodzenie trendu wzrostowego na rynku BIO w czwartym kwartale tego roku. Jest jeszcze za wcześnie aby ocenić czy jest to chwilowe zawahanie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Damian Jasica, Business Development Director PolBioEco Polska.

PolBioEco: Największym wyzwaniem dla sektora BIO jest dotarcie do klienta końcowego
Damian Jasica, Business Development Director PolBioEco Polska/ fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-12-2017, 13:48

- W 2018 r. zamierzamy wejść w nowy podsektor żywności BIO, lecz na razie nie mogę uchylić rąbka tajemnicy. Wydaje nam się, że sektor świeżej certyfikowanej żywności będzie wyzwaniem za którym warto podążać. Z naszych analiz wynika również, że luka strategiczna na rynku BIO ma nadal kąt rozwarty, co ciągle pozwala firmom z sektora BIO działać na polskim rynku trochę jak w strategii błękitnego oceanu. Największym wyzwaniem dla sektora BIO na następne lata będzie zatem skuteczniejsze dotarcie do klienta końcowego który obecnie ma kłopot ze znalezieniem powszechnie produktów certyfikowanych na półkach sklepowych - dodaje Damian Jasica.

Jak firma ocenia plan wprowadzenia w życie zakazu handlu w niedzielę?

- Nie powinno mieć to negatywnego znaczenia w okresie długofalowym dla producentów żywności. Oczywiście w pierwszych miesiącach sprzedaż spadnie, lecz w perspektywie roku powinno wszystko wrócić do obecnych poziomów. Pewnym jest, że najbardziej ucierpi rynek pracy, redukcja etatów w placówkach handlowych jest nieunikniona. Natomiast paradoksalnie może okazać się, że po pierwszym zniżkowym okresie sprzedaży, sprzedaż produktów spożywczych, zwłaszcza tych krótkoterminowych wzrośnie. Brak możliwości zakupu produktów świeżych 7 dni w tygodniu będzie najprawdopodobniej skutkowała gromadzeniem żywności przez konsumentów. W konsekwencji doprowadzi to do marnotrawstwa przeterminowanego pożywienia w domach, co pociągnie za sobą koniecznością kupowania większej ilości - wylicza Damian Jasica.

Jego zdaniem w Polsce topos miejsca ma fundamentalne znaczenie w sektorze spożywczym. Statystyczny Polak preferuje polskie produkty spożywcze. - Dlatego polskie półki z pewnością spowodują wzrost sprzedaży produktów rodzimych nad importowanymi. Można spodziewać, że w takiej sytuacji, zagraniczni duzi producenci żywności będą dążyć do lokowania swoich zakładów produkcyjnych w Polsce, aby ich produkty mogły znaleźć się na "polskiej półce” - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Damian Jasica RSS ALERT    /    PolBioEco Polska RSS ALERT    /    żywność ekologiczna 2017 RSS ALERT    /    polskie półki RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.