Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 11:57
Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty
fot. materiały prasowe

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców.

Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty, przykładając mniejszą uwagę do ceny. Koszt suszonej śliwki nadal pozostaje pierwszym kryterium wyboru przy zakupie, natomiast jego znaczenie spada. 

W badaniach przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 roku zaobserwowano spadek znaczenia ceny jako kryterium zakupowego suszonej śliwki o 3 punkty procentowe, w porównaniu do 2014 roku. W tym samym czasie odnotowano wzrost wpływu kryterium zdrowotnego na zakup tego owocu z 17% w 2014 do 21% w 2017 roku. Ankietowani przy wyborze kierują się zatem coraz częściej walorami zdrowotnymi niż ceną.

Z badań wynika także,  że respondenci częściej kupowaliby ten produkt, gdyby był bardziej dostępny w okolicznych sklepach.   

- Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla producentów zdrowej żywności. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów. Badania potwierdzają te trendy. Widać, że znaczenie ceny zaczyna spadać, a zyskuje wiedza o korzyściach płynących ze spożywania suszonych śliwek. Dla branży śliwek z Kalifornii to bardzo dobra wiadomość. Od ponad 3 lat prowadzimy kampanię informacyjną poszerzającą wiedzę konsumentów o właściwościach zdrowotnych tego owocu. Widzimy, że dla Polaków zaczyna być ona coraz bardziej istotna przy wyborze suszonych śliwek – komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 800 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 40 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH