Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy producenci żywności przychylni wegetarianom i weganom. Rośnie zainteresowanie certyfikatem V-Label

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2017, 17:43
Polscy producenci żywności przychylni wegetarianom i weganom. Rośnie zainteresowanie certyfikatem V-Label
oznaczenie V-Label

V-Label – europejskie oznaczenie dla wegetarian i wegan, wykorzystywane w 39 krajach, które od września 2016 roku dostępne jest dla polskich producentów produktów spożywczych, cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich firm.

Jak zdradza w rozmowie z portalspozywczy.pl, Przemysław Chojnicki, koordynator ds. certyfikacji V-Label w Polsce, zajmujący się nadawaniem europejskiego towarowego znaku jakości "V", polskie marki które już certyfikowano to: ZPC Otmuchów, Polsoja, Huzar, Biomika (kosmetyki), Biowald, Zielona Budka, Next Trade (EssentiAla), MeGusto i Vitanella. Kilkanaście kolejnych marek jest aktualnie w procesie. 

W Europie certyfikowanych jest już ponad 10 000 produktów od około 1000 producentów. Znane marki certyfikowane w Europie to: Frosta, Knorr, Alpro, Ritter Sport, Haribo, Dr. Oetker, Take it Veggie (Kaufland), ,Hellmann's, Develey, Regenwalder Mueller. Certyfikowano także sieci handlowe: Lidl, Kaufland, Aldi, Spar, Edeka, Norma, Rewe, Netto.

- W pierwszym kwartale tego roku rozpoczęliśmy 8 odcinkową kampanię edukacyjną na FB skierowaną do wegetarian, wegan i ludzi interesujących się dieta roślinną, która dotarła w tym momencie do około 70 000 ludzi z większych miast Polski – dodaje Przemysław Chojnicki.

Od początku kwietnia rozpoczęto także certyfikację kosmetyków, rusza również branża HoReCa (certyfikowano warszawską restaurację Tel Aviv).

- Nie mamy jeszcze badań na temat rozpoznawalności znaku w Polsce – jest na to jeszcze za wcześnie. Są jednak badania wskazujące na znaczny wzrost zwracania przez konsumentów uwagi na certyfikaty – dodaje Przemysław Chojnicki.

W Polsce wg badań CBOS liczbę wegetarian w 2000 roku szacowało się na ok. 1% społeczeństwa. Według badań Instytutu Opinii Publicznej Homo Homini przeprowadzonych w 2013 r na zlecenie Light Box odsetek ten wskazywał już na ponad trzy krotnie większą wartość. Według tych badań 3,2 % Polaków przyznawało się do stosowania diety bezmięsnej (jest to więc około 1,23 mln Polaków), a 3,7% czyli ok. 1,42 mln społeczeństwa, aspirowało do stosowania diety wegetariańskiej, choć jak przyznawało, zdarzały im się odstępstwa od diety (fleksitarianie).

- Badania te wskazują więc nie tylko na rosnącą popularność diet roślinnych, lecz również na to jak mogą być one różnorodne i dotyczyć wykluczania jedynie poszczególnych grup produktów. Idąc tokiem takiego myślenia, oczywistym jest wiec wprowadzenie na rynku możliwości oznaczania dla dogodniejszego i szybszego wyboru tego typu produktów. Tu właśnie znalazła się przestrzeń dla zastosowania symboliki V-Label – tłumaczy Przemysław Chojnicki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.