Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy sadownicy zachęcają Ukraińców i Rosjan do spożywania jabłek

  • Autor: PAP
  • Data: 17-11-2012, 11:30
Polscy sadownicy zachęcają Ukraińców i Rosjan do spożywania jabłek
Jabłka pochodzące z Polski stanowią około 60-70 proc. owoców importowanych przez Rosję i Ukrainę

W kilkunastu miastach w Rosji i na Ukrainie polscy sadownicy zachęcają do kupowania i spożywania jabłek pochodzących z krajów UE. Kampania informacyjno-promocyjna "Jabłka każdego dnia" prowadzona jest w mediach, na targach żywności, w supermarketach i klubach fitness.

Jak powiedział PAP prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski, zainteresowanie polskimi jabłkami w Rosji i na Ukrainie jest coraz większe. Sadownicy liczą, że w następnych latach sprzedaż tych owoców na rynki wschodnie będzie rosła.

Maliszewski podkreślił, że Rosja i Ukraina to znaczący dla Polski rynek zbytu jabłek. W ostatnich latach trafiało tam ok. 90 proc. wszystkich polskich jabłek sprzedawanych na rynki zewnętrzne. W ostatnich latach Rosja i Ukraina kupowały od nas ok. 600 - 700 tys. ton tych owoców rocznie. Jabłka pochodzące z naszych sadów stanowią około 60-70 proc. owoców importowanych przez te kraje .

W ramach kampanii "Jabłka każdego dnia" w Rosji i na Ukrainie dużo mówi się o zaletach spożywania jabłek oraz o tym, że jest to produkt bezpieczny i ma wysoką jakość jako wytwarzany w Unii Europejskiej. Z drugiej strony sadownicy promują jabłka i zachęcają do zakupu owoców pochodzących z krajów UE. Unijne jabłka są promowane na targach branżowych. Akcje promocyjne prowadzone są w największych sieciach supermarketów oraz w popularnych w Rosji i na Ukrainie zakładach zbiorowego żywienia, a także na siłowniach i klubach fitness.

W ramach kampanii publikowane są też artykuły promocyjne i reklamy w prasie biznesowej, konsumenckiej oraz w czasopismach dotyczących zdrowego stylu życia, mody i urody. Polski program promujący jabłka na rynku Rosji i Ukrainy został zaakceptowany przez Komisję Europejską. Zgłosił go Związek Sadowników RP. Budżet projektu wynosi 4 mln zł. Połowę kosztów pokrywa KE, 30 proc. pochodzi z krajowego wsparcia, z Agencji Rynku Rolnego. Udział własny wynosi 20 proc. Pieniądze te pochodzą z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Na promocję jabłek w Rosji przeznaczonych zostanie 75 proc. środków, a 25 proc. - na akcje informacyjno-promocyjne na Ukrainie. Kampania, która rozpoczęła się w maju, realizowana będzie przez trzy lata.

Przeczytaj także:

Polscy eksporterzy jabłek zacierają ręce. Do Rosji trafią rekordowe ilości owoców
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ozon Food 18-11-2012, 00:03:
Ozonowanie owoców i warzyw

Witajcie, słyszeliście o myciu owoców i warzyw wodą ozonowaną ?. Przechowywanie w atmosferze ozonowej to również nasza branża. Zapoznajcie się z tym ekologicznym, a zarazem skutecznym sposobem na www.ozonfood.pl. Znajdziecie tam informacje jak przedłużyć trwałość owoców i warzyw ale także ryb, mięsa itp.

Eksporterzy owoców na rynek Rosyjski z okolic Grójca korzystają z naszych systemów.

Zapraszam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH