Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Polska coraz ważniejszym graczem na globalnym rynku superfoods

Globalna wartość segmentu superfoods wyniosła około 145 mld dolarów w 2017 r., a tempo wzrostu to 14 – 15 proc. rocznie. Wg danych firmy Technavio, wartość globalnego rynku superfoods w 2021 r. przekroczy 256 mld dolarów. Zdaniem ekspertów DNB Bank Polska, również Polska może zacząć liczyć się na tym rynku.

Polska coraz ważniejszym graczem na globalnym rynku superfoods
fot. shutterstock

Mimo szybkiego wzrostu, rynek superfoods stanowi wciąż ułamek procenta globalnego rynku zdrowej żywności. Z raportu dotyczącego produkcji ekologicznej z 2017 r. wynika, że wiodącym rynkiem ekologicznej żywności jest USA z wartością na poziomie prawie 36 mld euro, na dalszej pozycji znalazły się Niemcy z rynkiem o wartości 8,6 mld euro, Francja z wartością 5,5 mld euro oraz Chiny z rynkiem na poziomie 4,7 mld euro. Zdaniem ekspertów DNB Bank Polska, również Polska może zacząć liczyć się na tym rynku.

Nie ma jednoznacznej definicji dla „superfoods”. Terminem tym określa się żywność bogatą w składniki odżywcze, których właściwości uważane są za szczególnie korzystne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Nie istnieje także zamknięta lista produktów spełniających kryteria superfoods. W Polsce coraz więcej producentów decyduje się na rozwój linii, w których powstają nietypowe koncepty z dodatkiem takich składników, jak: jagody goji, acai czy glony wakame.

– Nie należy zapominać także o polskich superfoods, jak: orzechy, czosnek, brokuł lub różnego rodzaju kasze, co sprawia, że również polskie firmy mogą odgrywać coraz ważniejszą rolę na tym rynku, tym bardziej, że coraz więcej sieci handlowych jest zainteresowanych dystrybucją ich produktów – mówi Bogna Zasadzka, ekspert ds. rynku spożywczego w DNB Bank Polska S.A.

Najbardziej innowacyjnym rynkiem superfoods, według najnowszych badań Mintel's Global New Products Database (GNPD) z lipca 2017 są Niemcy, które uzyskały pozycję lidera przed Australią i Wielką Brytanią. W latach 2013 – 2016, w Niemczech liczba premier żywności  z oznaczeniami „superżywność", „superowoc", „superzboże", „superwarzywo" czy „supernasiona" wzrosła łącznie aż o 433 proc. Z rynkowych danych wynika, że w ciągu trzech lat globalny rynek w tym segmencie może wzrosnąć do niema 256 mld dolarów.

Obecne trendy na rynkach światowych wskazują, że coraz ważniejsze znaczenie dla konsumentów mają czynniki prozdrowotne, które sprzyjają temu, aby rynek produktów superfoods wzrastał dynamicznie. Wzrost popytu w ramach segmentu superfoods odbywa się przede wszystkim poprzez większą świadomość konsumentów, ich edukację  oraz  swoiste poczucie „ inwestycji w przyszłość”, czyli dbałości o to, aby to co konsumujemy teraz wpłynęło pozytywnie na nasze przyszłe zdrowie. Producenci – z uwagi na zmieniające się oczekiwania – są zmuszeni do tworzenia konceptów prozdrowotnych. Dlatego nawet w branży słodyczy czy przekąsek widać już pewne zmiany polegające na tym, że produkty uzupełnia się o zdrowe składniki czy też zmienia się proces jego wytwarzania.             

więcej informacji:

superfoods RSS ALERT    /    rynek superfoods RSS ALERT    /    DNB Bank Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.177.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.