Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczyna kampanię promującą niemarnowanie jedzenia

Pieczywo, owoce, wędliny i warzywa to wg danych Federacji Polskich Banków Żywności najczęściej wyrzucane przez Polaków produkty. Do marnowania jedzenia przyznaje się aż 42 proc. społeczeństwa, a w śmieciach rocznie ląduje 9 mln ton żywności. W odpowiedzi na te zatrważające dane, Polska Izba Żywności Ekologicznej w lipcu br. rozpoczyna kampanię Eko jemy – nie marnujemy. Jej celem jest nie tylko zachęcanie do sięgania po bardziej przyjazną dla naszej planety certyfikowaną żywność ekologiczną, ale także po racjonalne nią gospodarowanie, tak, by zminimalizować marnowanie jedzenia.

Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczyna kampanię promującą niemarnowanie jedzenia
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy/pr
Data: 30-07-2019, 12:05

Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych – producentów rolnych i dystrybutorów żywności, którzy otrzymają pakiet konkretnych wskazówek, które pomogą im ograniczyć marnotrawstwo żywności oraz konsumentów, wśród których zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna motywująca do podejmowania proekologicznych postaw. Działania będą realizowane od lipca do października 2019 r.

Marnowanie żywności, to problem nie tylko naszego kraju, ale w Polsce jego skala jest zatrważająca – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza – dodaje. Krystyna Radkowska, Prezes Polskiej Izby Żywności Ekologicznej

W ramach kampanii została zaplanowana realizacja szeregu działań o charakterze promocyjno- informacyjnym, w tym m.in.: produkcja materiałów edukacyjnych skierowanych do obu grup docelowych programu, stworzenie filmików poradnikowych, działania media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.