Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska powinna wykorzystać światową modę na kiszonki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2017, 09:41
Polska powinna wykorzystać światową modę na kiszonki
Magdalena Tomaszewska-Bolałek, autorka książek o trendach w kuchni azjatyckiej oraz "Polish Culinary Paths", blogerka (kuchniokracja.hanami.pl), fot. PTWP

- Od jakiegoś czasu na świecie można zaobserwować trend na kimchi, czyli kiszonkę koreańską. Szkoda, że jako Polacy nie potrafimy na szerszą skalę sprzedać kiszonej kapusty czy ogórka. To, że odeszliśmy od kiszonek miało wpływ na pogorszenie się naszego zdrowia jako społeczeństwa - mówiła Magdalena Tomaszewska-Bolałek, autorka książek o trendach w kuchni azjatyckiej oraz "Polish Culinary Paths", blogerka (kuchniokracja.hanami.pl) podczas debaty "Gastronomiczne stolice Europy: trendy, inspiracje, nowości, przyszłość" na Food Show 2017.

Magdalena Tomaszewska-Bolałek wśród modnych trendów wymieniła także tzw. „smakoszostwo klasy B”, czyli wybieranie dań z jak najlepszej jakości produktów, ale w rozsądnej cenie.

- To trend, który pojawił się w Japonii ok. 2007 r. w związku z kryzysem finansowym. Wcześniej gastronomia rozwijała się w kierunku jak największego zaskoczenia klienta, któremu serwowano np. deser z płatkami złota. Nie wpływało to na walory smakowe jedzenia, ale podwyższało jego cenę. Kryzys zweryfikował to wszystko. Dziś nawet ci, których stać na jedzenie w restauracjach gwiazdkowych, zaczęli podchodzić do tematu bardziej rozsądnie i mają inne oczekiwania w stosunku do jedzenia. Szukają ceny bardziej odpowiedniej do panujących warunków ekonomicznych. Gwiazdki Michelin dostają już nie tylko restauracje, gdzie za kolację zapłacimy 300-400 euro, ale też takie, w których możemy zjeść kaczkę z Singapuru, która jest jedzeniem streetfoodowym czy makaron ramen, który nie sprawi, że ucierpi nasz budżet – dodała.

Autorka zauważyła, że Europa i USA znajdują się wciąż pod silnym wpływem kuchni azjatyckiej.

- To już nie Europa mówi nam co będziemy jeść. Kuchnia z Azji ma wyraziste smaki oraz wiąże się z powrotem do jedzenia domowego. Co ważne, w Azji nigdy nie doszło do oderwania jedzenia od medycyny tradycyjnej, a więc powiązania żywienia z wartościami prozdrowotnymi. My trochę o tym zapomnieliśmy. Dziś powracamy do tego, że jedzenie odpowiada też za nasze zdrowie. Tradycyjny obiad azjatycki to malutki kawałek mięsa i mnóstwo warzyw. Tymczasem europejski obiad to zupełnie inne proporcje: główny wkład białkowy i dodatki węglowodanowe. Mamy też trend kiszonkowy na kimchi, czyli kiszonkę koreańską. Szkoda, że jako Polacy nie potrafimy na szerszą skalę sprzedać kiszonej kapusty czy ogórka. To, że odeszliśmy od kiszonek miało wpływ na pogorszenie się zdrowia Polaków. Dziś kuchnia polska to kuchnia mięsna. Koreańczycy też uwielbiają mięso, ale są dużo zdrowsi, bo do każdej porcji grillowanego mięsa jest porcja kiszonek. To nierozerwalny element posiłku. Tymczasem w Polsce spożycie warzyw i owoców spada, a jeśli zabierzemy dodatkowo tę kiszonkę, to zjedzone bez warzyw mięso dodatkowo obciąży nasz organizm – dodała.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH