REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polskie jabłka podbiją rynek Kanady i USA?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2016, 09:40
Polskie jabłka podbiją rynek Kanady i USA?
fot. materiały prasowe

W firmie Ewa-Bis, która zajmuje się m.in. eksportem owoców i warzw, liczą, że po podpisaniu umowy handlowej między UE a Kanadą znacznie wzrośnie sprzedaż polskich jabłek, będzie szybsza i łatwiejsza. W dalszej perspektywie mają nadzieję na otwarcie wielkiego rynku amerykańskiego.

REKLAMA

- Do podboju kanadyjskiego rynku przygotowywaliśmy się od kilku lat. Teraz nasza ciężka praca zaczyna przynosić owoce - mówi Marek Marzec, założyciel Ewa-Bis spółka z o.o. Od początku br. trafiło tam już 20 kontenerów z polskimi jabłkami.

Cieszą się z tego krajowi producenci owoców, którzy współpracują z Ewa-Bis. Dla nich to szansa na uniezależnienie się od rynku rosyjskiego, który jest podatny na wpływ polityki.

– Mamy dziesięciu stałych, dużych producentów, głównie z rejonu Grójca i Rawy Mazowieckiej , ale też z Sandomierszczyzny i woj. kujawsko-pomorskiego – mówi Marek Marzec. – Oprócz tego 20-30 mniejszych, a także kilkudziesięciu okazjonalnych.

Wśród stałych kontrahentów są m.in. Grupy Producentów: Roja, Polskie Sady, Warka Fruit Center, Lubsad, Józefów Sad. 

Strategia Ewa-Bis polega na zakładaniu wspólnych spółek z partnerem zagranicznym. Tak było m.in. na Ukrainie, gdzie taki podmiot powstał już w 1996 roku. – Jest to trudny rynek, bo nasycony produktami ukraińskimi – tłumaczy Marek Marzec. – Zapotrzebowanie na polskie jabłka jest głównie pod koniec sezonu, od połowy lutego, kiedy im brakuje własnych owoców.

Ale Ewa-Bis dba o ten rynek. Zwłaszcza że z początkiem roku zaczęła obowiązywać handlowa część unijno-ukraińskiej umowy stowarzyszeniowej. Sprzedawać będzie łatwiej. W pierwszym kwartale br. Ewa-Bis już zanotowała 3-procentowy wzrost sprzedaży.

Jeszcze lepsze perspektywy wiąże Marek Marzec z przygotowywaną umową handlową UE-Kanada. Jak mówi, przewidując to, już wcześniej postanowił utworzyć tam swój przyczółek. – Trzy lata szukaliśmy partnera kanadyjskiego, żeby zawiązać spółkę joint venture. Ale wtedy nie planowaliśmy jeszcze handlu jabłkami, tylko koncentratem – mówi. – Te trzy lata, to nie jest długo, jeśli do biznesu podchodzi się racjonalnie i wie, ile można stracić na nietrafionej inwestycji. W zeszłym roku spółka powstała. Zbiegło
się to w czasie z otwarciem kanadyjskiego rynku na polskie jabłka. Ewa-Bis od razu zaczęła działać. Ale nie bez przeszkód.

– Nasz pierwszy kontener owoców, wysłany w 2015 roku, był badany i sprawdzany przez inspektorów kontroli fitosanitarnej trzykrotnie, zanim dostaliśmy odpowiedni dokument – opisuje Adriana Rudnicka, dyrektor zarządzająca w Ewie-Bis. – W Kanadzie kontener został jeszcze skierowany na kilkanaście dni kwarantanny. To wydłuża transport. A i tak w pierwszym kwartale br. mieliśmy 4-procentowy wzrost. Na koniec roku będzie dużo większy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH