Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Portalspozywczy.pl z wizytą u producentów warzyw w Belgii i Holandii (zdjęcia+wideo)

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2017, 11:54
Portalspozywczy.pl z wizytą u producentów warzyw w Belgii i Holandii (zdjęcia+wideo)
Część pakowalnicza ZON na terenie Fresh Park Venlo, fot. DG-Agri

Zarówno park maszynowy, jak i technologie stosowane w zakładach, które odwiedziliśmy, nie odbiegają od rozwiązań stosowanych w polskim przemyśle owocowo-warzywnym. Warto jednak zwrócić uwagę na podejmowane przez organizacje branżowe w Holandii działania marketingowe, a także powszechnie stosowane systemy znakowania oraz śledzenia produktu.

9 czerwca odwiedziliśmy siedzibę ZON fruit & vegetables w holenderskim Venlo. Założona w 1915 roku organizacja, oprócz sprzedaży, zajmuje się logistyką, konfekcjonowaniem oraz kontrolą jakości owoców i warzyw skupowanych od 220 dostawców. Głównymi odbiorcami produktów ZON są sieci handlowe, m.in. Edeka i Lidl, oraz sektor foodservice. ZON zarządza 130-hektarowym terenem o nazwie ‘Fresh Park Venlo’, gdzie znajdują się należące do spółki zakłady konfekcjonowania owoców i warzyw, magazyny, a także siedziby kilku innych firm zajmujących się sprzedażą produktów świeżych i chłodzonych.

W 2016 roku obroty grupy ZON wyniosły 295 mln euro. Grupa zatrudnia 130 pracowników i zrzesza 220 producentów warzyw i owoców. ZON współpracuje nie tylko z producentami z Holandii, ale posiada także plantacje w Niemczech i Hiszpanii. Sztandarowymi produktami eksportowymi ZON są pomidory i papryka, ale grupa sprzedaje także m.in. rabarbar, marchew i ogórki.

Wszystkie produkty sprzedawane przez ZON oznaczane są unikalnym kodem umieszczanym zarówno na palecie, skrzynce, jak i na etykiecie pojedynczego opakowania. System pozwala konsumentowi na sprawdzenie pochodzenia produktu za pomocą smartfona i prześledzenie jego drogi od szklarni na półkę sklepową. Dzięki znakowaniu w razie potrzeby ZON może w krótkim czasie zidentyfikować i wycofać określoną, niewielką partię towaru ze sklepów.

Przedstawiciele ZON – dyrektor finansowy Ari Franken i dyrektor Centrum Produkcji Świeżej Richard Schouten opowiedzieli o działaniach marketingowych podejmowanych przez holenderską branżę owocowo-warzywną. Najnowszy projekt to warta 400 tys. euro kampania organizacji branżowej GroentenFruit Huis, której członkiem jest ZON. Do akcji pod hasłem 'Ga voor Kleur' ("Podążaj za kolorem") zaangażowano znanych z programów telewizyjnych kucharzy i specjalistów ds. żywienia dzieci i młodzieży. Celem akcji jest zahamowanie spadku spożycia owoców i warzyw oraz spopularyzowanie ich jako zdrowych przekąsek.

Głównym motywem kampanii 'Ga voor kleur' jest podkreślenie różnorodności kolorów owoców i warzyw. Akcji towarzyszą tygodnie tematyczne (biały, czerwony, żółty, zielony, itp.), w ramach których zachęca się konsumentów do dodawania aktualnego koloru do codziennie spożywanych posiłków. Przeprowadzone w Holandii badania wykazały, że konsumenci chętniej jedzą owoce i warzywa gdy otrzymują je na talerzu jako dodatek do zamawianej w restauracji potrawy. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH