Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Portalspozywczy.pl z wizytą u producentów warzyw w Belgii i Holandii (zdjęcia+wideo)

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-06-2017, 11:54
Portalspozywczy.pl z wizytą u producentów warzyw w Belgii i Holandii (zdjęcia+wideo)
Część pakowalnicza ZON na terenie Fresh Park Venlo, fot. DG-Agri

Zarówno park maszynowy, jak i technologie stosowane w zakładach, które odwiedziliśmy, nie odbiegają od rozwiązań stosowanych w polskim przemyśle owocowo-warzywnym. Warto jednak zwrócić uwagę na podejmowane przez organizacje branżowe w Holandii działania marketingowe, a także powszechnie stosowane systemy znakowania oraz śledzenia produktu.

9 czerwca odwiedziliśmy siedzibę ZON fruit & vegetables w holenderskim Venlo. Założona w 1915 roku organizacja, oprócz sprzedaży, zajmuje się logistyką, konfekcjonowaniem oraz kontrolą jakości owoców i warzyw skupowanych od 220 dostawców. Głównymi odbiorcami produktów ZON są sieci handlowe, m.in. Edeka i Lidl, oraz sektor foodservice. ZON zarządza 130-hektarowym terenem o nazwie ‘Fresh Park Venlo’, gdzie znajdują się należące do spółki zakłady konfekcjonowania owoców i warzyw, magazyny, a także siedziby kilku innych firm zajmujących się sprzedażą produktów świeżych i chłodzonych.

W 2016 roku obroty grupy ZON wyniosły 295 mln euro. Grupa zatrudnia 130 pracowników i zrzesza 220 producentów warzyw i owoców. ZON współpracuje nie tylko z producentami z Holandii, ale posiada także plantacje w Niemczech i Hiszpanii. Sztandarowymi produktami eksportowymi ZON są pomidory i papryka, ale grupa sprzedaje także m.in. rabarbar, marchew i ogórki.

Wszystkie produkty sprzedawane przez ZON oznaczane są unikalnym kodem umieszczanym zarówno na palecie, skrzynce, jak i na etykiecie pojedynczego opakowania. System pozwala konsumentowi na sprawdzenie pochodzenia produktu za pomocą smartfona i prześledzenie jego drogi od szklarni na półkę sklepową. Dzięki znakowaniu w razie potrzeby ZON może w krótkim czasie zidentyfikować i wycofać określoną, niewielką partię towaru ze sklepów.

Przedstawiciele ZON – dyrektor finansowy Ari Franken i dyrektor Centrum Produkcji Świeżej Richard Schouten opowiedzieli o działaniach marketingowych podejmowanych przez holenderską branżę owocowo-warzywną. Najnowszy projekt to warta 400 tys. euro kampania organizacji branżowej GroentenFruit Huis, której członkiem jest ZON. Do akcji pod hasłem 'Ga voor Kleur' ("Podążaj za kolorem") zaangażowano znanych z programów telewizyjnych kucharzy i specjalistów ds. żywienia dzieci i młodzieży. Celem akcji jest zahamowanie spadku spożycia owoców i warzyw oraz spopularyzowanie ich jako zdrowych przekąsek.

Głównym motywem kampanii 'Ga voor kleur' jest podkreślenie różnorodności kolorów owoców i warzyw. Akcji towarzyszą tygodnie tematyczne (biały, czerwony, żółty, zielony, itp.), w ramach których zachęca się konsumentów do dodawania aktualnego koloru do codziennie spożywanych posiłków. Przeprowadzone w Holandii badania wykazały, że konsumenci chętniej jedzą owoce i warzywa gdy otrzymują je na talerzu jako dodatek do zamawianej w restauracji potrawy. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.