REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Poseł Maliszewski podczas WKG: Nie rezygnujmy z Rosji, podtrzymujmy dobre relacje

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-09-2014, 18:00
Poseł Maliszewski podczas WKG: Nie rezygnujmy z Rosji, podtrzymujmy dobre relacje
Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP i Poseł z ramienia PSL // Fot. P.Pawłowski / ŻelaznaStudio

- Embargo kiedyś się skończy, więc trzeba nadal podtrzymywać dobre relacje z rynkiem rosyjskim. Tego samego zdania są nasi rosyjscy partnerzy, którzy na sprzedaży polskiej żywności robili świetne interesy - powiedział Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP, poseł na Sejm podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

REKLAMA

- Dobre relacje między polskimi dostawcami, a odbiorcami z Rosji budowaliśmy przez ostatnie kilka lat promując na tym rynku naszą markę jabłek. Wykreowaliśmy popyt i zadbaliśmy o podaż. Polscy sadownicy zakładali nowe plantacje z myślą o konsumentach z Rosji, dobierając pod ich gusta specjalne odmiany. Te działania nie poszły na marne. Embargo kiedyś się skończy, więc trzeba nadal podtrzymywać te dobre relacje. Tego samego zdania są nasi rosyjscy partnerzy, którzy na sprzedaży polskiej żywności robili świetne interes. Dlatego życzymy sobie, żeby wielka polityka nie przeszkadzała w robieniu dobrego biznesu - komentuje Mirosław Maliszewski.

Przyznaje, że polscy sadownicy starają się zdobywać nowe rynki zbytu, ale trudno to robić w sytuacji kryzysowej. - Wiemy, że świat jest poukładany, a popytu nie można wykreować na zawołanie - mówi poseł Maliszewski.

- To, że nie da się zdobyć nowego rynku w krótkim czasie dobrze widać to na przykładzie rynku indyjskiego, z którym prowadzimy rozmowy w kontekście eksportu jabłek. Zainteresowanie jest, ale nie ma pewnych partnerów, rozwiniętego rynku dystrybucji i handlu, warunków transportowych czy choćby przepisów fitosanitarnych- dodaje prezes Związku Sadowników RP.

Jego zdaniem, zdobywaniu nowych rynków nie sprzyja także fakt, że owoce nie są produktami pierwszej potrzeby. - Eksport trzeba kierować na bogate rynki, a te są obecnie już nasycone. Teraz będziemy wypierać naszych dotychczasowych konkurentów tylko ceną. Już dziś wiemy, że zepsujemy wiele rynków, ale nie mamy wyjścia - mówi Maliszewski.

Jak przyznaje, sieci handlowe w Europie Zachodniej przestały zamawiać jabłka w Polsce. - Bronią się przed naszymi produktami, ocalając swoje rynki - dodaje.

Jak tłumaczy poseł Maliszewki, Związek Sadowników przygotowuje także kampanię promującą polskie jabłka w Chinach. Będę to podobne działania, które przez ostatnie lata czyniono w Rosji w ramach promocji „Jabłka każdego dnia". - Mamy nadzieję, że powtórkę scenariusza rosyjskiego i zbudowanie silnych biznesowych relacji z partnerami z rynku chińskiego - podsumowuje.

Mirosław Maliszewski był jednym z prelegentów podczas sesji pt. "Ekspansja zagraniczna polskiego sektora spożywczego. Dywersyfikacja rynków zbytu" w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego odbywającego się w dniach 18-19 września w Białymstoku. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH