REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Posiłki sezonowe szansą na ożywienie polskiego rynku gotowych dań

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 25-01-2016, 09:50
Posiłki sezonowe szansą na ożywienie polskiego rynku gotowych dań
Rynek gotowych dań w Polsce cechuje stagnacja - twierdzi Mintel. Pawel Pawlowski/ZelaznaStudio.pl

Produkty sezonowe wprowadzane na rynek przy okazji Bożego Narodzenia czy Walentynek, sprawdziły się w różnych kategoriach żywności na całym świecie. Nie dotyczy to Polski, gdzie wśród gotowych posiłków dania sezonowe wciąż stanowią ułamek rynku. Postawienie na tradycyjnie polskie smaki może być szansą dla producentów na zagospodarowanie tej niszy - wynika z analizy firmy Mintel.

REKLAMA

Premiery sezonowych produktów odgrywają coraz istotniejszą rolę w strategiach marketingowych producentów. "Sezonowe pozycjonowanie" jest odpowiedzią na zwiększony popyt konsumentów na produkty, smaki i opakowania w okresie poszczególnych pór roku lub świąt. Eksperci zauważają, że udany produkt sezonowy może zwiększyć sprzedaż konkretnego produktu także poza tradycyjnymi okresami wzmożonej konsumpcji. 

Od stycznia 2012 roku jedynie 4 proc. wprowadzanych na globalny rynek nowości w kategorii żywności i napojów stanowiły produkty sezonowe. Eksperci przyznają, że z uwagi na wyższe koszty produkcji, wypuszczenie na rynek produktu sezonowego, to propozycja raczej dla większych producentów. Jest to jednak szansa, aby nie tylko odświeżyć wizerunek marki, ale również zachęcić konsumentów do kupna produktu. 72 proc. Brytyjczyków przyznaje, że sezonowe okazje stanowią dobry pretekst, aby kupić produkty z wyższej półki cenowej.

Jak wynika z analizy firmy Mintel, rynek gotowych posiłków w Polsce znajduje się w stagnacji. Asortyment zdominowany jest przez tradycyjne dania mięsne i warzywne. Sezonowe innowacje funkcjonują na nim w ograniczonym zakresie, jednak mogłyby pomóc ożywić tę kategorię i zwiększyć sprzedaż w okolicach największych świąt, kiedy to większość Polaków tradycyjnie przygotowuje posiłki w domu.

Drugim kierunkiem działania proponowanym przez Mintel są innowacje związane z porami roku. Chodzi tu w szczególności o posiłki z wykorzystaniem sezonowych warzyw, jak np. buraki i dynia jesienią oraz marchew i rzodkiew na wiosnę. Mogą to być również konkretne składniki dużego posiłku: ryby, owoce morza, drób. Sezonowość produktów można osiągnąć także poprzez skupienie się na jednym elemencie, np. przyprawach, ziołach oraz odpowiednio dodanych warzywach i owocach.

W Europie przy pozycjonowaniu sezonowym stosowane są różnego rodzaju strategie. W przypadku Bożego Narodzenia producenci stawiają najczęściej na gotowe do spożycia/podgrzania/ugotowania dania przeznaczone dla mniejszych gospodarstw domowych lub dla jednej osoby. Prym wiedzie tu Francja, gdzie jednymi z ciekawszych rozwiązań byłyby np. świąteczne pulpety na ostro z wielokolorowym risotto marki José Lévy do podgrzania w mikrofalówce lub walentynkowe sushi marki Yedo w pudełku w kształcie serca.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 079) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 708 196)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH