Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prawie każdy kupi w tym tygodniu majonez

Wart 670 mln zł rynek przeżywa właśnie swój najlepszy czas w roku - informuje "Rzeczpospolita".

Prawie każdy kupi w tym tygodniu majonez
fot. Shutterstock

Nadchodząca Wielkanoc generuje duży ruch w branży spożywczej, ale najbardziej z tego święta cieszą się producenci majonezu. O potężnej pozycji tego sosu na stołach świadczy fakt, że według badań GfK majonez jest w dziewięciu na dziesięć polskich domów.

Ten niezbędny dodatek do jajek, sałatki jarzynowej czy śledzi, niewiele zmienia się od lat. Nowości co prawda się pojawiają – jak choćby ostatnio majonez wegański – bez zawartości żółtka jajek, ale grają bardziej rolę ciekawostki. – Majonezy tradycyjne są główną osią kategorii. Nowe trendy mają obecnie udział w rynku na poziomie 1 proc., obserwujemy jednak dużą dynamikę wzrostu – mówi "Rzeczpospolitej" Maciej Kazimierczak, dyrektor działu kulinariów Nestle.

Na zakupy po ten akurat składnik świątecznego szału klienci dopiero ruszą. – Majonez to jedna z tych kategorii, dla których Wielkanoc jest nawet ważniejsza niż Boże Narodzenie – mówi Elżbieta Szarejko, ekspert rynku spożywczego z Centrum Monitorowania Rynku. W małych sklepach liczba paragonów, na których widnieje majonez, jest najwyższa w tygodniu zakończonym wielkanocną niedzielą, a szczyt sprzedaży przypada na piątek i sobotę. W ubiegłym roku całe zakupy przedświąteczne przypadły na marzec, to ułatwia obliczenia, dzięki temu wiemy, że klienci małych sklepów na sam majonez wydali, bagatela, 22,8 mln zł, dwukrotnie więcej niż w styczniu. Wszystkie zapytane sieci handlowe zanotowały w marcu ubiegłego roku trzykrotnie większy ruch niż w styczniu. A jak wynika z danych Kantar Media (cennikowych, bez upustów), reklama majonezu kosztowała producentów i handlowców w ub.r. 37,4 mln zł.

Całość w "Rzeczpospolitej".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

majonez RSS ALERT    /    sosy RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Maciej Kazimierczak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.