Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Agros Nova: Liczymy na dwucyfrowy wzrost w kategorii dżemów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 11-05-2012, 13:14
Prezes Agros Nova: Liczymy na dwucyfrowy wzrost w kategorii dżemów
Marek Sypek, prezes Agros-Nova

Konsumpcja soków i napojów w tym roku znów może spaść, jednak nie tak silnie jak w roku 2011, kiedy odnotowano 12-procentowy spadek - uważa Marek Sypek, prezes Agros-Nova. Jego zdaniem, w segmencie dżemów konsumpcja będzie rosła. - W tej kategorii w ubiegłym roku urośliśmy dwucyfrowo i mamy nadzieję, że podobnie będzie w tym roku - mówi.

- Sądzę, że w tym roku jeszcze się nie doczekamy stabilizacji na rynku soków i napojów. W całym segmencie napojów niegazowych konsumpcja soków, czy napojów opartych na sokach, spadła w ubiegłym roku o ponad 12 proc. i pewnie spadnie jeszcze w tym roku. Nie sądzę, że tak mocno jak poprzednio, myślę, że będzie to jednocyfrowy spadek. Czy będzie to 4-6, czy raczej 7-8 proc., trudno się wypowiadać. Na pewno w jakimś stopniu będzie miało na to wpływ lato i pogoda, która przekłada się na wszystkie napoje - mówi Marek Sypek w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Podkreśla, że w ubiegłym roku branży zaszkodziło wyjątkowo deszczowe lato - Wszyscy to odczuli - zarówno napoje, jak i woda, i piwo. My również. Miejmy nadzieję, że to lato będzie bardziej słoneczne - wtedy wzrośnie popyt na soki i napoje - mówi prezes Agros-Nova.

Jego zdaniem, dobrym sygnałem jest wzrost konsumpcji wody, który powinien utrzymać się w długim terminie. Widzi on też szanse w innowacyjności. - Zobaczymy, co się jeszcze na tym rynku pojawi. Np. w Wielkiej Brytanii jest firma, która sprzedaje soki rozpuszczone z wodą i świetnie się to sprzedaje - bo konsument bardzo często w ten sposób pije sok, uznając, że jest tam dużo cukru, choć naturalnego - mówi Marek Sypek.

- Takie są trendy na rynku. My także mamy kilka pomysłów. Może nie zaskoczymy rynku, ale może uda się go troszkę zmienić - dodaje.

Prezes Agros-Nova ocenia, że w pozostałych kategoriach ubiegły rok był dla spółki dobry i oczekuje podobnego, a nawet lepszego roku 2012.

- Mamy kilka pomysłów, czy to innowacyjnych, czy to rozszerzających poszczególne brandy i produkty. Większość kategorii nie-sokowych, w których konkurujemy, rośnie o około 2-3 proc. wartościowo, co wiąże się nie tyle ze zwiększoną konsumpcją, co ze zwiększonymi kosztami wytworzenia. W dżemach, w których jesteśmy liderem, urośliśmy w zeszłym roku dwucyfrowo, podczas gdy cała kategoria urosła słabo jednocyfrowo - podkreśla.

- Sądzę, że dalej konsumpcja dżemów będzie rosła - jest to owoc, zdrowy produkt, który nie ma negatywnych konotacji. My rośniemy szybciej niż rynek i mamy nadzieję, że dalej tak będzie. Założenia mamy dwucyfrowe. Niedawno zakończyliśmy bardzo silną kampanię marketingową, związaną z promocją dżemów Łowicza, która przynosi rewelacyjne efekty - dodaje Marek Sypek.

Przeczytaj także:

Prezes Agros-Nova: Zwiększyliśmy udziały rynkowe w przetworach owocowo-warzywnych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH