REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Agros Nova na VI FRSiH: Obecnie testujemy 23 nowe produkty

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2013, 12:15
Prezes Agros Nova na VI FRSiH: Obecnie testujemy 23 nowe produkty
Marek Sypek, prezes spółki Agros Nova; fot. PTWP

- Trend convenience jest jednym z kierunków innowacji, w który inwestujemy. Na badania przeznaczamy kilka milionów zł rocznie. Obecnie testujemy 23 nowe produkty. Wdrożymy kilka z nich - trzy, może pięć. Współpracujemy z instytutami badawczymi i planujemy stworzyć coś zupełnie nowego na rynku nie tylko polskim, ale także europejskim. Taki produkt powinniśmy wprowadzić na rynek w 2015 roku - powiedział Marek Sypek, prezes spółki Agros Nova podczas debaty pt. "Convenience - globalny trend w Polsce" w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Jak potwierdził Marek Sypek, rynek dań gotowych, który jak najbardziej wpisuje się w koncepcję convenience dość stabilnie ewoluuje. Rósł on dwucyfrowo w 2011 r., około 6 proc. w 2012 r., a obecnie - w okolicy zera. - Rynek dań gotowych wart jest całościowo ok. 630 mln zł, z czego połowa to sosy; 40-30 proc. - tradycyjne dania gotowe; a 15 proc. - zupy. Te "typowe" dania gotowe tracą najbardziej - dodał.

- Polskiemu sektorowi convenience daleko jeszcze do modelu ze Stanów Zjednoczonych czy Europy Zachodniej. - 50 proc. makaronów sprzedawanych w USA to tzw. pre-cook pasta - już zagotowany, który trzeba w domu zalać wrzątkiem. W Polsce niedawno pojawił się taki produkt, ale nie odniósł sukcesu. W Polsce jeszcze nie mamy jeszcze takiego wyczucia wartości czasu, co na Zachodzie i wiele dań gotowych będzie bardzo powoli wchodzić na nasz rynek. Przemysł spożywczy będzie dawał konsumentowi coraz więcej czasu wolnego, ale ewolucja ta będzie bardzo długotrwała - zanim zmienimy swoje przyzwyczajenia - komentował Marek Sypek.

Jego zdaniem, convenience to nie tylko innowacyjny produkt, ale także opakowanie. - W Polsce mamy coraz więcej singli i mniej osób w gospodarstwach domowych. Producenci powinni także inwestować w mniejsze gramatury - podsumował.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH