REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Agros-Nova: Wiele firm nie interesuje się inwestowaniem w badania

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2012, 13:19
Prezes Agros-Nova: Wiele firm nie interesuje się inwestowaniem w badania
Marek Sypek, prezes Agros-Nova

Obserwujemy na rynku spożywczym pęd do innowacji. Każdy chce brać w nim udział, m.in. dlatego, że otwartość na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, podobnie jak dbałość o efektywność, korzystnie wpływa na postrzeganie firmy. Niemniej, jeśli spojrzymy np. na rynek dżemów, w którym Łowicz, czyli jeden z naszych brandów, ma blisko 40 proc. udział, to zdamy sobie sprawę, iż trudno jest wymyślić na nowo taki produkt, jak dżem truskawkowy - mówi Marek Sypek, prezes Agros-Nova.

REKLAMA

W przypadku niektórych artykułów spożywczych proces produkcji nie zmienia się znacząco na przestrzeni lat, ponieważ ich receptura bazuje na prostocie. - Przykładowo, jeśli przy wytwarzaniu dżemu jedną z najlepszych i najprostszych metod konserwacji jest pasteryzacja, to zapewne jeszcze długo będziemy z niej korzystać. Prochu na nowo nie będziemy wymyślać - zaznacza Sypek. - Innowacje staramy się wprowadzać na rynek w innych obszarach.

- W przybliżeniu rok temu przeanalizowaliśmy wszystkie kategorie funkcjonujące na rynku spożywczym, pod kątem tego, czym można je ewentualnie wzbogacić, co może zainteresować konsumenta. Warto pamiętać, że innowacje tworzą się zazwyczaj na pograniczu dwóch różnych dziedzin. Dlatego ostatecznie Agros-Nova postanowiła wprowadzić na rynek gumy funkcjonalne, których koncepcja opiera się na połączeniu popularnej wśród klientów idei dostarczania sobie substancji odżywczych, co realizowane jest np. poprzez zakup różnego rodzaju suplementów diety, oraz idei wygody i przyjemności, jaką dostarczają gumy do żucia - tłumaczy.

Dodaje, że gumy funkcjonalne nie są odkryciem firmy Agros-Nova. - Tego typu produkt istnieje już na rynku amerykańskim, gdzie kategoria bardzo szybko się rozwija. Znakomicie przyjął gumy funkcjonalne również rynek japoński - wskazuje Marek Sypek. - Nasze gumy wprowadziliśmy do sprzedaży pod marką Dr Witt, która od lat jest dobrze postrzegana przez konsumentów. W przyszłości zamierzamy wprowadzać pod tym brandem kolejne produkty funkcjonalne. Na świecie cała kategoria wyrobów funkcjonalnych jest oceniana, jako szczególnie innowacyjna. Tymczasem w Polsce zbyt wiele się w niej na przestrzeni ostatnich lat nie działo. To ciągle jest nisza, w której można się rozwijać - zauważa.

Zwraca uwagę, że chociaż producenci żywności chcieliby wsparcia dla rozwoju innowacyjności firm, np. w formie udogodnień podatkowych, bądź innych narzędzi rządowych czy organizacyjnych, to jednak wiele przedsiębiorstw nadal w ogóle nie jest zainteresowana przeznaczaniem środków na badania lub wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, gdyż czas zwrotu tego typu inwestycji jest dla nich zbyt długi. - Tym, co popchnęło znacząco do przodu Chiny i Indie w ostatnich latach nie są innowacje, lecz tania siła robocza. Wielu przedsiębiorcom inwestowanie w rozwój zwyczajnie się nie opłaca przy niskich kosztach siły roboczej. Dla nich takie działanie nie ma ekonomicznego sensu - podkreśla szef Agros-Nova. - W Polsce, tak jak w całej Europie Centralnej to się zmienia. Dlatego innowacji będzie coraz więcej - prognozuje.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 30-05-2012, 14:47:
Jak kapitalizm to kapitalizm , firmy musza sobie radzić a zwrot-
Zwraca uwagę, że chociaż producenci żywności chcieliby wsparcia dla rozwoju innowacyjności firm, np. w formie udogodnień podatkowych, bądź innych narzędzi rządowych czy organizacyjnych, nie widzę powodu dla którego podatnik-konsument miałby finansować działania prywatnych firm , powoływanie się na konkurencję firm Chińskich nie podnosi prestiżu pańskiej wypowiedzi.
Cienko idzie to zamykać firmę i przenieść do Chin.
  • blogkupca.pl 28-05-2012, 10:34:
Widzę że szklana kula aż się grzeje!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH