Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Atlanta Poland: Trudne czasy rynek bakalii ma już za sobą

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2014, 13:54
Prezes Atlanta Poland: Trudne czasy rynek bakalii ma już za sobą
Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland

- W mojej ocenie trudne czasy mamy za sobą, jestem pełen optymizmu. Polska ma szansę stać się krajem absolutnie w pełni europejskim oraz być równorzędnym partnerem w Unii - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Dariusz Mazur, prezes Atlanty Poland.

Dariusz Mazur podkreśla, że branża bakalii nie jest łatwa, bo konkurencja jest dosyć duża. - Aby działać z sukcesem na tym rynku trzeba dysponować dużą wiedzą o nim oraz o produktach. Mimo wszystko jest to branża bardzo perspektywiczna, która w mojej ocenie będzie się rozwijać dwucyfrowo, o około 10 proc. rocznie. Mamy parę pomysłów jak to zrobić, by rosnąć razem z rynkiem. Mamy duże oczekiwania jeśli chodzi o rynek B2B, zwłaszcza, że wszelkiego rodzaju dodatki w postaci orzechów prażonych, nadzień, czy past, które zawierają orzechy czy owoce suszone, są coraz bardziej popularne - dodaje prezes Atlanty Poland.

Jeszcze kilka lat temu bakalie były jedynie dodatkiem do ciast, mięs, sałatek. Obecnie na świecie, ale i coraz częściej w Polsce, bakalie traktuje się jako przekąskę, zdrowy zamiennik snacków i chipsów. Od paru lat rośnie nie tylko produkcja, ale i konsumpcja bakalii na świecie, również w Polsce.

- Rośnie również świadomość konsumentów, którzy chcą zdrowo się odżywiać i coraz częściej sięgają po prozdrowotne produkty - dodaje prezes.
Ceny bakalii ostatnio rosną. - Ceny surowców np. migdałów, śliwek suszonych, pestek dyni, ziarna sezamowego są obecnie bardzo wysokie i będą rosły w najbliższym czasie, co nam, jako importerowi, na pewno nie pomaga. Ta tendencja wymusza podwyżki. Na razie sprzyja nam rodzima waluta, która się umocniła. Jednak zapewne w kilku kategoriach produktowych będziemy zmuszeni podnieść ceny przed czwartym kwartałem - dodaje prezes.

- Docelowo jednak sądzę, że portfel polskich konsumentów będzie grubszy, co również jest pozytywne - dodaje.

Atlanta Poland sprowadza do Polski orzechy, suszone owoce, ziarna, substancje konserwujące i zagęszczające wykorzystywane do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek i pieczywa. Atlanta Poland ma około 30 proc. udziały w rynku bakalii w kluczowych pozycjach asortymentowych. Atlanta Poland poszerzyła swoją działalność o samodzielne przetwarzanie importowanych orzechów ziemnych i laskowych oraz migdałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH