Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Prezes Bakalland na FRSiH: polskie firmy powinny za granicą sprzedawać pod swoją marką

Ekspansja zagraniczna czasami bywa trudna dla polskich firm, ale zależy to od sytuacji. Polscy przedsiębiorcy powinni przede wszystkim dbać o swoją markę i sprzedawać produkty pod swoją marką, ponieważ wtedy jest lepsza marża - mówił w trakcie X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Marek Moczulski, prezes firmy Bakalland.

Prezes Bakalland na FRSiH: polskie firmy powinny za granicą sprzedawać pod swoją marką
Marek Moczulski, prezes Bakallandu fot. PTWP

Z badania KPMG wynika, że ponad połowa firm jest zadowolona z sukcesu eksportowego. Jaki jest wpływ na sukces eksportowy etykiety „Made in Poland” i na ile polskie pochodzenie produktów ułatwia tę ekspansję, a na ile utrudnia?

- Jedna czwarta polskich firm chce kupować firmy za granicą, a motywacje są różne, ale myślę, że jedna z bardzo ważnych motywacji jest taka, że posiadanie w nazwie firmy skrótu Gmbh otwiera rynek niemiecki znacznie łatwiej niż skrót Sp z o.o. czy S.A. - mówił Marek Moczulski podczas debaty zatytułowanej „Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu”.

Dodał, że zna co najmniej jeden przypadek, gdy polska firma starała się o wejście do niemieckiej sieci handlowej z bardzo dobrą marką, jednak bez sukcesu, natomiast udało jej się to dopiero wtedy, gdy kupiła upadającą firmę niemiecką i w ten sposób podpisała umowę siecią.

Z raportu KPMG "Apetyt na wzrost. Sukcesy i wyzwania eksporterów produktów rolno-spożywczych w Polsce" wynika, że głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich firm są kraje Unii Europejskiej – 80 proc., z czego do Niemiec ponad 20 proc. Coraz bardziej interesujące są zaś rynki pozaunijne – ponad 5 proc. jest wysyłane na Bliski Wschód i Afryki Północnej.

Marek Moczulski wskazywał, że polskie firmy w eksporcie poza Europę korzystają na dobrym postrzeganiu w tamtych krajach produktów europejskich.

– Firmy europejskie mają bardzo dobrą markę, bo jakość jest bardzo dobra i my na tym korzystamy np. na rynkach azjatyckich i afrykańskich. Wielu polskich przedsiębiorców to wykorzystuje na tamtych rynkach – zaznaczał Marek Moczulski.

- A czy etykieta Made in Poland ułatwia czy utrudnia, to zależy od sytuacji, ale jasno trzeba powiedzieć, że polscy przedsiębiorcy powinni dbać o swoją markę i sprzedawać pod swoją marką, bo wtedy marża jest lepsza – podkreślał prezes firmy Bakalland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Moczulski RSS ALERT    /    Bakalland RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    marka polskiej żywności RSS ALERT    /    rynki zagraniczne RSS ALERT    /    ekspansja zagraniczna polskich firm RSS ALERT    /    ekspansja zagraniczna RSS ALERT    /    FRSiH 2017 RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.