Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Bakalland na FRSiH: polskie firmy powinny za granicą sprzedawać pod swoją marką

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 12:04
Prezes Bakalland na FRSiH: polskie firmy powinny za granicą sprzedawać pod swoją marką
Marek Moczulski, prezes Bakallandu fot. PTWP

Ekspansja zagraniczna czasami bywa trudna dla polskich firm, ale zależy to od sytuacji. Polscy przedsiębiorcy powinni przede wszystkim dbać o swoją markę i sprzedawać produkty pod swoją marką, ponieważ wtedy jest lepsza marża - mówił w trakcie X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Marek Moczulski, prezes firmy Bakalland.

Z badania KPMG wynika, że ponad połowa firm jest zadowolona z sukcesu eksportowego. Jaki jest wpływ na sukces eksportowy etykiety „Made in Poland” i na ile polskie pochodzenie produktów ułatwia tę ekspansję, a na ile utrudnia?

- Jedna czwarta polskich firm chce kupować firmy za granicą, a motywacje są różne, ale myślę, że jedna z bardzo ważnych motywacji jest taka, że posiadanie w nazwie firmy skrótu Gmbh otwiera rynek niemiecki znacznie łatwiej niż skrót Sp z o.o. czy S.A. - mówił Marek Moczulski podczas debaty zatytułowanej „Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu”.

Dodał, że zna co najmniej jeden przypadek, gdy polska firma starała się o wejście do niemieckiej sieci handlowej z bardzo dobrą marką, jednak bez sukcesu, natomiast udało jej się to dopiero wtedy, gdy kupiła upadającą firmę niemiecką i w ten sposób podpisała umowę siecią.

Z raportu KPMG "Apetyt na wzrost. Sukcesy i wyzwania eksporterów produktów rolno-spożywczych w Polsce" wynika, że głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich firm są kraje Unii Europejskiej – 80 proc., z czego do Niemiec ponad 20 proc. Coraz bardziej interesujące są zaś rynki pozaunijne – ponad 5 proc. jest wysyłane na Bliski Wschód i Afryki Północnej.

Marek Moczulski wskazywał, że polskie firmy w eksporcie poza Europę korzystają na dobrym postrzeganiu w tamtych krajach produktów europejskich.

– Firmy europejskie mają bardzo dobrą markę, bo jakość jest bardzo dobra i my na tym korzystamy np. na rynkach azjatyckich i afrykańskich. Wielu polskich przedsiębiorców to wykorzystuje na tamtych rynkach – zaznaczał Marek Moczulski.

- A czy etykieta Made in Poland ułatwia czy utrudnia, to zależy od sytuacji, ale jasno trzeba powiedzieć, że polscy przedsiębiorcy powinni dbać o swoją markę i sprzedawać pod swoją marką, bo wtedy marża jest lepsza – podkreślał prezes firmy Bakalland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH