Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Bakallandu: Szansą polskich spółek spożywczych jest produkcja private label

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-11-2010, 10:58
Prezes Bakallandu: Szansą polskich spółek spożywczych jest produkcja private label

- Rozwój poprzez produkcję private label to duża szansa dla polskich producentów, którzy posiadają bardzo dobry, bo jeden z najnowocześniejszych parków produkcyjnych w Europie - mówił podczas III Forum Spożywczego Marian Owerko, prezes Bakallandu.

-  Wszystko co polskie firmy zbudowały w ostatnich latach, korzystając z pomocy unijnej, będzie procentować w przyszłości - mówił podczas III Forum Rynku Spożywczego Marian Owerko. 

Jego zdaniem bolączką polskiego rolnictwa jest to, że  małe polskie gospodarstwa rolne nadal bazują na swoim know-how wiedzy, a wiedza polega na tym, że w większości gospodarstwa produkują surowce, które powinny wytwarzać duże gospodarstwa rolne. - Mali rolnicy produkują trochę ziemniaków, trochę pszenicy, co jest bezsensu. Zmiana profilu produkcji z ziemniaków na 3 hektarach na maliny czy inne owoce byłaby właściwym kierunkiem i czymś bardzo istotnym dla takich odbiorców jak m.in. nasza firma - mówi Marian Owerko.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s 27-11-2010, 10:11:
manna - nie marki własne są zagrożeniem a niekompetencja sprzedawców, którzy nie umieją wynegocjować wyższych cen.
  • intoxicated 23-11-2010, 10:09:
@ Manna - True, w tej chwili prócz Chin które chyba na zawsze zostaną zagłębiem taniej produkcji, jest jeszcze cała Azja poł (Tajlandia, Wietnam - tuńczyk, ananas puszka), Ameryka śr. a w Europie poł wschod (nie Bułgaria czy Rumunia, bo tam już prawo unijne ale Albania, Macedonia a nawet -czy może po prostu-Gruzja). Trend będzie się przesówał dalej na wschód a potem już tylko Afryka, ciekawe jak to bedzie tam...
  • Manna 22-11-2010, 13:47:
Szansą, ale zarazem poważnym zagrożeniem. Z jednej strony PL zjadają nasze brandy, z drugiej strony produkcja marek własnych za minimalne marże wcale nie jest taka przyszłościowa. Rosną ceny surowców, a sieci nie chcą nawet słyszeć o zmianie ceny. Szczególnie jest to niebezpieczne w przypadku dużych sieci jak np. Biedronka czy Tesco, widać że niektórzy producenci faktycznie tracą dostarczając produkty marki własnej. Duże sieci najpierw wydrenują portfele pomniejszych dostawców ,a ci jak już nie da rady dłużej utrzymywać nierentownych cen po negocjacjach i braku porozumienia zostają wymienieni na innych dostawców. Słyszy się , że kupcy już 'biegają' po Europie i szukają nowych dostawców. Na niektóre produkty pewnie i znajdą lepsze ceny.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH