Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Heinz Polska: Chcemy aby sprzedaż dań gotowych przekroczyła 50 proc. udziału w obrotach naszej firmy

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2010, 14:21
Prezes Heinz Polska: Chcemy aby sprzedaż dań gotowych przekroczyła 50 proc. udziału w obrotach naszej firmy

Obecnie w strukturze obrotów polskiego oddziału koncernu Heinz ponad 60 proc. pochodzi ze sprzedaży sosów, a jedynie 40 proc. ze sprzedaży dań gotowych. To ma się jednak zmienić. - Ze względu na bardzo przyszłościowy rynek prognozujemy, że dania gotowe będą zwiększać udziały w naszych obrotach. Za kilka lat mogą one znacznie przekroczyć 50 proc. - mówi Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

- Oczywiście widzimy także duże możliwości rozwoju kategorii sosów - zaznacza Dyszyński. I dodaje: - Ketchup i zimne sosy smakowe to kategorie, które w najbliższej przyszłości będą rosły bardzo dynamicznie. Bardzo perspektywiczne postrzegamy także rozwój kategorii sosów gorących. Co prawda dominuje tutaj marka Łowicz, ale między innymi dlatego traktujemy ten rynek jako duże wyzwanie i mamy na nim wiele do zrobienia.

Według Adama Dyszyńskiego kategorie sosów i dań gotowych mają bardzo duży potencjał rozwojowy. - Przez ostatnie lata obie kluczowe dla nas kategorie rosły bardzo szybko, w tempie kilkunastu procent rocznie. Największe przyrosty notowaliśmy w segmencie dań gotowych, co miało swoje źródło m.in. w naszej strategii rozwoju produktów i działaniach marketingowych - wyjaśnia prezes Heinz Polska. - Gdy weszliśmy na polski rynek dań gotowych, był on niedoceniany. Poprzez wylansowanie marki Pudliszki i pokazanie gospodyniom naszych dań jako nowego, dobrego rozwiązania oszczędzającego czas, uruchomiliśmy pewną falę popytową, na którą wskoczyli inni producenci - dodaje.

Według prezesa firmy Heinz w najbliższych miesiącach polski rynek dań gotowych i sosów czeka spowolnienie tempa rozwoju. - O ile wcześniej dania gotowe rosły bardzo dynamicznie, o tyle teraz ta kategoria odczuła największe spowolnienie. Okazuje się, że gdy nadchodzi trudniejsza sytuacja na rynku, to dania cierpią dużo bardziej niż nasze pozostałe produkty. W USA konsument oszczędza rezygnując z posiłków w restauracjach i zamiast tego kupując w supermarketach dania gotowe do odgrzania w domu. W Polsce gospodyni chcąc zaoszczędzić nie kupi już gotowych gołąbków, a raczej kapustę, ryż i mięso, z których sama przyrządzi potrawę - wujaśnia.

Dyszyński nie widzi jednak szans na znaczące ożywienie na rynku w tym roku. - Myślę, że przyjdzie ono na polski rynek z dość dużym poślizgiem w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Długoterminowa perspektywa dla rynku dań gotowych jest jednak optymistyczna. Jednym z powodów jest fakt, że polski rynek jest ciągle na niskim etapie rozwoju w stosunku do sytuacji na Zachodzie kontynentu - zauważa prezes.

Jak w takim razie wyglądają prognozy dla samej firmy Heinz w Polsce? - W ciągu ostatnich sześciu lat nasza sprzedaż rosła o kilkanaście procent rok do roku. Także „kryzysowy" 2009 r. zamknął się sporym wzrostem sprzedaży. Trudno jednak prognozować, jak będzie wyglądała dynamika sprzedaży w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Moim zdaniem będzie to średnio około kilku procent - tłumaczy Adam Dyszyński. Przedstawiciel firmy Heinz zapowiada, że w najbliższym czasie firma chce inwestować w rozwój marki Pudliszki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH