REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Heinz Polska: Chcemy aby sprzedaż dań gotowych przekroczyła 50 proc. udziału w obrotach naszej firmy

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2010, 14:21
Prezes Heinz Polska: Chcemy aby sprzedaż dań gotowych przekroczyła 50 proc. udziału w obrotach naszej firmy

Obecnie w strukturze obrotów polskiego oddziału koncernu Heinz ponad 60 proc. pochodzi ze sprzedaży sosów, a jedynie 40 proc. ze sprzedaży dań gotowych. To ma się jednak zmienić. - Ze względu na bardzo przyszłościowy rynek prognozujemy, że dania gotowe będą zwiększać udziały w naszych obrotach. Za kilka lat mogą one znacznie przekroczyć 50 proc. - mówi Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

REKLAMA

- Oczywiście widzimy także duże możliwości rozwoju kategorii sosów - zaznacza Dyszyński. I dodaje: - Ketchup i zimne sosy smakowe to kategorie, które w najbliższej przyszłości będą rosły bardzo dynamicznie. Bardzo perspektywiczne postrzegamy także rozwój kategorii sosów gorących. Co prawda dominuje tutaj marka Łowicz, ale między innymi dlatego traktujemy ten rynek jako duże wyzwanie i mamy na nim wiele do zrobienia.

Według Adama Dyszyńskiego kategorie sosów i dań gotowych mają bardzo duży potencjał rozwojowy. - Przez ostatnie lata obie kluczowe dla nas kategorie rosły bardzo szybko, w tempie kilkunastu procent rocznie. Największe przyrosty notowaliśmy w segmencie dań gotowych, co miało swoje źródło m.in. w naszej strategii rozwoju produktów i działaniach marketingowych - wyjaśnia prezes Heinz Polska. - Gdy weszliśmy na polski rynek dań gotowych, był on niedoceniany. Poprzez wylansowanie marki Pudliszki i pokazanie gospodyniom naszych dań jako nowego, dobrego rozwiązania oszczędzającego czas, uruchomiliśmy pewną falę popytową, na którą wskoczyli inni producenci - dodaje.

Według prezesa firmy Heinz w najbliższych miesiącach polski rynek dań gotowych i sosów czeka spowolnienie tempa rozwoju. - O ile wcześniej dania gotowe rosły bardzo dynamicznie, o tyle teraz ta kategoria odczuła największe spowolnienie. Okazuje się, że gdy nadchodzi trudniejsza sytuacja na rynku, to dania cierpią dużo bardziej niż nasze pozostałe produkty. W USA konsument oszczędza rezygnując z posiłków w restauracjach i zamiast tego kupując w supermarketach dania gotowe do odgrzania w domu. W Polsce gospodyni chcąc zaoszczędzić nie kupi już gotowych gołąbków, a raczej kapustę, ryż i mięso, z których sama przyrządzi potrawę - wujaśnia.

Dyszyński nie widzi jednak szans na znaczące ożywienie na rynku w tym roku. - Myślę, że przyjdzie ono na polski rynek z dość dużym poślizgiem w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Długoterminowa perspektywa dla rynku dań gotowych jest jednak optymistyczna. Jednym z powodów jest fakt, że polski rynek jest ciągle na niskim etapie rozwoju w stosunku do sytuacji na Zachodzie kontynentu - zauważa prezes.

Jak w takim razie wyglądają prognozy dla samej firmy Heinz w Polsce? - W ciągu ostatnich sześciu lat nasza sprzedaż rosła o kilkanaście procent rok do roku. Także „kryzysowy" 2009 r. zamknął się sporym wzrostem sprzedaży. Trudno jednak prognozować, jak będzie wyglądała dynamika sprzedaży w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Moim zdaniem będzie to średnio około kilku procent - tłumaczy Adam Dyszyński. Przedstawiciel firmy Heinz zapowiada, że w najbliższym czasie firma chce inwestować w rozwój marki Pudliszki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH