Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Heinz Polska: W 2009 r. nastąpił lekki spadek eksportu. Obecnie widać już pewne ożywienie

  • Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2010, 11:51
Prezes Heinz Polska: W 2009 r. nastąpił lekki spadek eksportu. Obecnie widać już pewne ożywienie

Trzy lata temu nasza sprzedaż eksportowa głównie na rynek brytyjski rosła o tysiące procent, m.in. dlatego, że startowała niemal od zera. Rok 2009 był czasem stabilizacji eksportu, nawet z lekką tendencją spadkową. Jednak w tym roku można już zauważyć pewne ożywienie - mówi serwisowi portalspozywczy Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

Jednak jak zaznacza prezes przychody z eksportu ciągle stanowią niewielką część przychodów polskiego działu firmy. - To najwyżej kilka procent. Są to głównie dania gotowe, ale także ketchup i inne produkty - mówi Adam Dyszyński.

Według prezesa emigracja zarobkowa Polaków stworzyła dla produktów Heinza nowy rynek, dotyczyło to przede wszystkim o Wielkiej Brytanii. - To była dla nas duża niespodzianka. Wzrosty było widać przede wszystkim 2-3 lata temu, kiedy mieliśmy szczyt emigracji, a na rynku brytyjskim i irlandzkim otwierało się dużo polskich sklepów. Brytyjskie sieci sklepów, jak Tesco czy ASDA, także stwierdziły, że polskie produkty to dobry interes i wprowadziły do swoich placówek specjalne działy z polską żywnością. Wtedy nasza sprzedaż na tamtejsze rynki rosła lawinowo. Był to efekt „pipe line", czyli rynek musiał się napełnić polskimi produktami - wyjaśnia prezes Heinz Polska.

Jak wyjaśnia prezes w przypadku polskiego biznesu przychody z eksportu nie stanowiły ogromnych kwot, niemniej eksport stał się istotnym elementem strategii firmy. - Na tyle ważnym, że należało tę część biznesu, którą wcześniej traktowaliśmy po macoszemu uporządkować i oddelegować do jej prowadzenia konkretne osoby - tłumaczy Dyszyński.

Heinz Polska sprzedaje swoje produkty w wielu krajach, jednak największe rynki to: Wielka Brytania i Irlandia, gdzie trafia ok. 80 proc. eksportu. - Dużo produktów pod marką Pudliszki sprzedajemy także na rynku amerykańskim, w aglomeracjach, w których mieszka wielu Polaków np. Chicago czy Nowym Jorku - podsumowuje prezes i dodaje: - Muszę dodać także, że dostajemy sygnały od rodowitych Brytyjczyków, którzy piszą do nas listy, dobrze oceniając nasze produkty. To nam bardzo pochlebia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH