Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Heinz o polskim rynku spożywczym

  • Autor: MB, ŁS; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2014, 11:44
Prezes Heinz: Uczę się potrzeb polskiego konsumenta
Jan Kruise, prezes Heinz na Europę Środkową, Północną i Wschodnią

- Jestem Holendrem i pracowałem na wielu krajach europejskich. Chcę poznać polskiego konsumenta, jestem bardzo dociekliwy, lecz wciąż się go uczę. Mam to szczęście, że pracuję w Polsce z najlepszym zespołem, który ma ogromną wiedzę na temat zachowań i oczekiwań konsumentów. To oni zapoznali mnie z rolą, jaką w życiu Polaków odgrywa jedzenie i uświadomili co lubią Polacy - polskie produkty, pochodzące od zaufanych marek, smaczne, wysokiej jakości i z ceną odpowiednią do ich wartości. Polacy lubią także próbować nowości, choć nieustannie popularne są wśród nich tradycyjne receptury - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jan Kruise, prezes Heinz na Europę Środkową, Północną i Wschodnią.

Zdaniem prezesa Heinza każdy rynek ma swoją specyfikę a specyfiką polskiego rynku są większe wahania kategorii - są to znaczące wahania krótkoterminowe, których przyczyną jest najczęściej sezonowość kategorii. 
 
- Kierunek przemian społecznych w Polsce sprzyja zapotrzebowaniu na dania gotowe i sosy gorące. Kategorie powinny rosnąć równocześnie, przy założeniu że producenci będą oferowali produkty o wyjątkowym smaku i najwyższej jakości: bez konserwantów, glutaminianu sodu, z najlepszymi składnikami, tylko wtedy będą one mogły konkurować z potrawami domowymi - mówi Jan Kruise, prezes Heinz na Europę Środkową, Północną i Wschodnią.

Jego zdaniem w Polsce na rynku sosów gorących i ketchupu panuje o wiele większa fragmentacja niż na Zachodzie, gdzie udziały są podzielone między zdecydowanego lidera i 1-2 mniejsze marki, w tym marki własne. - Tym liderem na Zachodzie jest firma Heinz, której udziały rynkowe wynoszą nawet 85 proc.. Wierzę, że w podobnym kierunku będą zmierzać Polskie sieci, które optymalizując swoją ofertę, będą sukcesywnie ograniczały ją do liderów rynku i marek własnych - dodaje Jan Kruise.

Czy szef Heinza na Polskę obawia się wojen cenowych? - Wojny cenowe nigdy nie zmienią naszej ambicji, by dostarczać produkty najwyższej jakości. Jakość produktów Heinz i Pudliszki jest fundamentem naszych codziennych działań i poza wspaniałym smakiem, to najważniejszy kapitał tych marek. Oczywiście, dostrzegamy, że rynek jest skoncentrowany na cenie, ale wiemy także, że konsumenci dokonują mądrych wyborów - chcą zapłacić za produkt sprawiedliwą cenę, a nie po prostu niską. Nie koncentrujemy się na konkurencji. Koncentrujemy się na konsumentach - chcemy być zawsze ich pierwszym wyborem, przekraczając ich oczekiwania, to jest to co nas na co dzień motywuje - zapewnia prezes. 

I przyznaje, że nie spędza wiele czasu na analizowaniu specyfiki rynku handlowego, bo nie ma na nią wpływu. - Jestem przekonany, że nasze produkty powinny być wszędzie tam, gdzie nasi konsumenci chcą je kupić. Wiem, że możemy rozwijać się wraz ze zmianami w handlu, a nie pomimo nich. Wierzę w potrójną wygraną - sytuację, kiedy możemy rozwijać się wraz z naszymi klientami, a konsumenci mogą znaleźć nasze produkty wszędzie, gdzie sobie tego życzą - mówi Jan Kruise.
 
Jan Kruise jest prezesem Heinz Europa Środkowa, Północna i Wschodnia, regionu w skład którego wchodzą m.in. Polska, Niemcy, Szwajcaria, Austria, kraje skandynawskie, Czechy, Węgry, Grecja i Izrael. Jan Kruise ma 46 lat, pochodzi z Holandii i mieszka w Düsseldorfie. Posiada szerokie doświadczenie w obszarze komercji i zarządzania różnymi segmentami biznesu na wielu rynkach. Przed dołączeniem do Heinz w 2002 roku, pracował przez 13 lat dla koncernu Unilever. 
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH