Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Heinz: Widać pierwsze oznaki ożywienia, ale daleko jeszcze do dwucyfrowych wzrostów

  • Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2011, 19:35
Prezes Heinz: Widać pierwsze oznaki ożywienia, ale daleko jeszcze do dwucyfrowych wzrostów
Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska

- Ubiegły rok na pewno był trudny dla całej branży spożywczej. Zauważalny był spadek dynamiki wzrostów w wielu kategoriach, zwłaszcza w porównaniu do bardzo dobrych kilku poprzednich lat. Jeśli popatrzymy na sprzedaż detaliczną produktów spożywczych w ubiegłym roku, to w cenach bieżących o kilka procent wzrosła, jednak w cenach stałych widać spadki - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska.

Jaki był dla branży przetwórstwa warzywnego i dla firmy Heinz ubiegły, podobno kryzysowy rok? Co się wydarzyło w Heinzu ?

W ubiegłym roku konsumenci ograniczali ilość spożywanego jedzenia i wydatki na produkty spożywcze. Branży nie pomagały też niekorzystne trendy w obszarze kosztów, w szczególności w przypadku surowców, których ceny nadal są zupełnie niestabilne. Patrząc na cały rynek, najbardziej ucierpiał segment dań gotowych.

Myślę, że wynika to z faktu, że konsumenci szukając oszczędności rezygnowali z kupowania gotowych dań i przestawili się na gotowanie w domu. Widzieliśmy też w ubiegłym roku dość silny negatywny trend w gastronomii, odczuwalny na całym świecie.

Konsumenci chcąc oszczędzać rezygnowali z jedzenia poza domem. Jednak na przykład w kategorii sosów tendencje były całkiem dobre. Ubiegły rok był nietypowy także pod względem optymizmu konsumentów. Do lata 2010 r. nastroje się poprawiały, by potem znów się pogorszyć, co nie do końca da się wytłumaczyć jednoznacznie.

Czynników zapewne było kilka: katastrofa smoleńska, zmiany VAT, wahania pogody. Możemy więc być zadowoleni, że nasza sprzedaż w ubiegłym roku według wstępnych szacunków wzrosła o kilka procent. W 2009 r. osiągnęliśmy przychody ze sprzedaży na poziomie 478 mln zł, w ubiegłym nieco ponad 493 mln zł.

Czy możemy mówić już o tym w czasie przeszłym? Czy te problemy jeszcze się nie skończyły?

Obecnie w końcu widać pierwsze oznaki ożywienia, ale wydaje się, że branży spożywczej jeszcze daleko do dwucyfrowych wzrostów sprzed wyhamowania. Spodziewamy się, że może być trochę lepiej niż w ubiegłym roku i oczekujemy umiarkowanego, stabilnego przyrostu. Jednak chyba jak wszyscy czekamy na mocniejsze odbicie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.