Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Prezes Helio: branża bakaliowa wbrew pozorom nie jest prostym biznesem

- W kolejnym roku będziemy wykorzystywali sprzyjające nam trendy rynkowe oraz potencjał wypracowany przez dotychczas podjęte działania. Przed nami kolejne nowości i kampanie. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie oraz pokaźne inwestycje w markę sprawią, że konsumenci jeszcze chętniej będą sięgać po produkty Helio, a ich sprzedaż u naszych odbiorców będzie wciąż rosła - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

Prezes Helio: branża bakaliowa wbrew pozorom nie jest prostym biznesem
Leszek Wąsowicz, prezes Helio/ fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 15-12-2017, 09:51

- Uczulam, że branża bakaliowa wbrew pozorom nie jest prostym biznesem. Jesteśmy na rynku już ponad 25-lat, więc mimo rosnącej mody na bakalie, widziałem już wiele bardziej i mniej spektakularnych biznesowych rozczarowań. Warto zatem stawiać na sprawdzonych partnerów, z transparentną sytuacją finansową i stabilną strukturą właścicielską. Za nami stoi olbrzymie doświadczenie, know-how, infrastruktura produkcyjna, miliony złotych inwestycji w markę Helio i od początku działalności stabilny polski właściciel strategiczny. Mamy bardzo doświadczony zespół i jeden z największych w branży zakładów produkcyjnych w Europie - dodaje.

Jak Helio ocenia plan wprowadzenia w życie zakazu handlu w niedzielę? 

- Z punktu widzenia sprzedaży i konsumpcji bakalii, proponowane zmiany nie mają istotnego znaczenia. Paradoksalnie największymi wygranymi wydają się być właśnie sieci, których koszty spadną, a sprzedaż skumuluje się w pozostałych dniach, szczególnie w soboty. Podobne zjawisko obserwowaliśmy przecież dotychczas, kiedy w przeddzień pojedynczych dni wolnych, znacząco rosła ilość osób robiących zakupy na zapas w dużych marketach. Z punktu widzenia naszego biznesu – być może pojawi się dodatkowa podaż na rynku pracy, co byłoby dla nas korzystne. Zmianom przyglądamy się zatem bacznie, lecz z chłodną głową - zapewnia Leszek Wąsowicz.

Co prezes Helio myśli o pomyśle wprowadzenia w sieciach handlowych tzw. polskich półek – to szansa czy zagrożenie dla polskich producentów żywności?

- Przez ponad 25-lat prowadzenia działalności spotkałem się z wieloma projektami ustawowych usprawnień, które bardziej lub mniej mi odpowiadały. Niezależnie od ich intencji z moich obserwacji wynika, że najczęściej na „ulepszaniu” rynku korzystają w pierwszej kolejności prawnicy i globalne przedsiębiorstwa. Doradztwo, szkolenia, próby zapobiegania, propozycje obejścia, korygowanie postanowień umownych, opinie prawne… Można się pogubić - szczególnie drobnemu polskiemu przedsiębiorcy, którego nie stać na szwadrony prawników. Z uwagi na liczne zmiany przepisów, my np. od lat współpracujemy chociażby z Centrum Prawa Żywnościowego, które na bieżąco monitoruje nam zmiany w tym zakresie. Ale czy dla przeciętnego Kowalskiego będzie to zrozumiałe dlaczego niektóre produkty wyprodukowane w Polsce przez polskiego producenta o polskiej strukturze właścicielskiej, można nazywać „produktami polskimi”, a niektóre już nie można – to już szczerze wątpię. Dlatego staram się zachować stoickie podejście w tym zakresie i koncentrować się na biznesie - mówi prezes Helio.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Helio RSS ALERT    /    Leszek Wąsowicz RSS ALERT    /    rynek bakalii 2017 RSS ALERT    /    bakalie 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.