Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Helio: Chcemy poprawiać wyniki dzięki inwestycji w nowe produkty

  • Autor: PAP
  • Data: 31-03-2010, 08:52
Prezes Helio: Chcemy poprawiać wyniki dzięki inwestycji w nowe produkty

Helio jeszcze przed Świętami zamierza wprowadzić do sprzedaży nową linię produktów, która złagodzi sezonowość w działalności spółki.

Działalność Helio charakteryzuje się sezonowością - szczyt sprzedaży przypada na okresy przed świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy. Z kolei w miesiącach kwiecień-czerwiec, które stanowią czwarty kwartał roku obrotowego Helio, spółka zazwyczaj notuje stratę.

Rok obrotowy w spółce trwa od początku lipca do końca czerwca. Po dwóch pierwszych kwartałach roku obrotowego 2009/2010 Helio osiągnęło 50,2 mln zł przychodów, 7,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 6,3 mln zł zysku netto wobec 43,5 mln zł przychodów, 5,8 mln zł zysku operacyjnego i 4,2 mln zł zysku netto rok wcześniej.

Natomiast w całym roku obrotowym 2008/2009 Helio miało 72,1 mln zł przychodów, 7,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,9 mln zł zysku netto, przy czym od kwietnia do czerwca 2009 roku stata netto wyniosła 137 tys. zł.

- Liczymy na to, że wynik za drugie półrocze tego roku obrotowego będzie nie niższy niż wynik osiągnięty rok wcześniej. Wydaje mi się, że trudno będzie spółce osiągnąć zysk w czwartym kwartale, ale 300-500 tys. zł straty to nie jest kwota, która wpływa znacząco na nasze wyniki - powiedział w wywiadzie dla PAP prezes Helio Leszek Wąsowicz.

- Podejmujemy działania, które pozwoliłyby nam na zwiększanie obrotów w czwartym kwartale. Myślę, że jeszcze przed najbliższymi świętami wyjdziemy na rynek z nową linią ciekawych produktów. Chcemy dzięki tej linii budować sprzedaż z ominięciem sezonowości - dodał.

Prezes poinformował, że nowa linia produktów nadal mieścić się będzie w segmencie bakalii. Będą to produkty wysokomarżowe.
Spółka nie wyklucza w przyszłości wejścia w nowe segmenty rynku spożywczego, jednak na razie zamierza skupić się na rozwoju sprzedaży bakalii.

- Jeśli chodzi o nowe produkty, nie bakaliowe, to jeszcze nie jest dobry moment. Jeśli zobaczymy, że przychody ze sprzedaży bakalii nie rosną, to z pewnością będziemy wchodzić w nowe produkty. Na razie o tym nie myślimy, bo spodziewamy się wzrostu sprzedaży w następnych latach" - powiedział prezes.

Dodał, że w jego ocenie, w 2010 roku rynek bakalii urośnie o 5 proc., jednak w kolejnych latach ten wzrost będzie większy.

- Ostatnio rynek nie rośnie, ze względu na kryzys, ale moim zdaniem powinien się rozwijać w tempie 5-8 proc. rocznie wartościowo. W tym roku jednak ten wzrost wyniesie maksymalnie 5 proc. - ocenił.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH