REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Helio: Jesteśmy zainteresowani przejmowaniem firm z naszego segmentu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 05-07-2012, 18:05
Prezes Helio: Jesteśmy zainteresowani przejmowaniem firm z naszego segmentu
Leszek Wąsowicz, prezes spółki Helio

Producent bakalii Helio prowadzi rozmowy w sprawie przejęć, choć, jak przyznaje, rozmowy nie są mocno zaawansowane. - Najbardziej jesteśmy zainteresowani firmami, które produkują w podobnych branżach - chodzi o produkty suche, prozdrowotne. Moglibyśmy w miarę szybko rozwinąć sprzedaż takiego przedsiębiorstwa - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

REKLAMA

Prezes Helio zaznacza, że spółka ma możliwości finansowe, bo nie jest mocno zadłużona.

- Poszukujemy rozwiązań, dzięki którym moglibyśmy wykorzystać efekt synergii. Rozglądamy się na rynku, szukamy okazji do przejęć. Prowadzimy kilka rozmów, ale nie są one mocno zaawansowane. Jeżeli spółka byłaby ciekawa i widzielibyśmy możliwe efekty synergii, to bylibyśmy taką firmą zainteresowani - mówi Leszek Wąsowicz.

I dodaje, że Helio szuka spółek, które mają zakład i produkcję na dobrym poziomie, ale są np. gorzej pozycjonowane marketingowo lub mają braki kapitałowe.

- Interesują nas spółki stosunkowo mniejsze od nas, bo nie chcemy naszej firmy zadłużyć na duże pieniądze. Szukamy firm z obrotami powyżej 10 mln zł, do 50 mln zł - mówi Leszek Wąsowicz.

Prezes nie chce deklarować, czy w tym roku może dojść do porozumienia w sprawie akwizycji. - Rozglądamy się dość mocno, natomiast żadnych konkretów jeszcze nie ma - zastrzega.

Przeczytaj także:

Prezes Helio: W nowym roku obrotowym liczymy na dalszy wzrost obrotów i poprawę wyniku

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • waldi 06-07-2012, 19:40:
prawda ale z bakalandem za wcześnie na oceny, no chyba na razie wtopa jak sie widzi ich zadlurzenie
  • Analityk-Konsultant 06-07-2012, 10:38:
OK. Tylko zbyt duży poziom ogólności i dezinformacji w tym artykule się nakreśla...

Ale po kolei:
"Rozglądamy się na rynku, szukamy okazji do przejęć" - myślę, że wiele firm w tym segmencie szuka takich możliwości (np. Sante), ale nie publikuje tego typu informacji.

Następnie - co to znaczy? "Helio szuka spółek, które mają zakład i produkcję na dobrym poziomie" - ściślej mówiąc co oznacza ów "dobry poziom"? Chodzi o odpowiednich ludzi, technologie a może systemy produkcyjne, a może bliskość do największych lokalnych mikro-rynków zbytu?

Kolejna kwestia - "Szukamy firm z obrotami powyżej 10 mln zł, do 50 mln zł" - Helio może sobie pozwolić na zakup firmy o maksymalnych przychodach rzędu 25mln - 30mln zł bo nie może sobie pozwolić na duże zadłużenie przy przychodach rzędu 90-100mln zł. (Tak na marginesie - Bakalland popełnił w tym zakresie pewne błędy, których konsekwencje niebawem odczuje). A jeśli nawet, ciekawszą kwestią jest zakup ale z jakiego segmentu? Bakalii - nie sądzę, bo tu jest mało wartości dodanej. Mas? - nie sądzę - struktura rynku na to nie pozwala. Płatki śniadaniowe/Produkty bio - jak najbardziej - ten segment ma potencjał wzrostowy, ale trzeba być cierpliwym, a po drugie trzeba liczyć się z coraz większą dominacją pewnej firmy... więc im szybciej nastąpi taka akwizycja tym lepiej dla Helio.

Po wtóre zastanawiam się jakie są prawdziwe cele publikacji przez firmy tego typu artykułów? Z mojego doświadczenia może chodzić o odwrócenie uwagi, czyli klasyczne mydlenie oczów ewentualnym fuzjami i akwizycjami a faktycznie może chodzić o poszukiwanie przez Helio mniejszościowego udziałowca. Dlaczego? Rodzinne spółki dochodzą w pewnym momencie do takiego momentu w swoim rozwoju kiedy opadają z sił przy całej złożoności przedsięwzięcia i realiów ekonomicznych a później usilnie szukają funduszów aby zdynamizować rozwój.

A na koniec taka dygresja - pamiętajcie Drodzy Prezesi polskich firm: Panie Leszku, Panie Marianie, Panie Andrzeju, Panie Dariuszu, że duże firmy europejskie nie są jeszcze na tym rynku obecne, i wcale tu nie chodzi o konkurowanie produktami a MODELAMI BIZNESOWYMIi.

Pozdrawiam serdecznie

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH