Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Helio odpowiada Atlancie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2014, 10:27
Prezes Helio odpowiada Atlancie
Prezes Helio odpowiada Atlancie

W związku z zarzutami Atlanty Poland, która przypisuje firmie Helio nieuczciwą konkurencję, prezes Helio wydał komentarz do całej sytuacji.

W związku z ostatnio opublikowanymi przez firmę Atlanta Poland S.A. informacjami, pragnę wyrazić moje ubolewanie nad podjętymi przez naszego konkurenta działaniami mającymi na celu zaistnienie na bakaliowym rynku detalicznym (B2C) poprzez nieetyczne deprecjonowanie czołowego gracza z tego segmentu, jakim jest Helio S.A. Odnosząc się z szacunkiem do pozycji jaką udało się spółce Atlanta Poland uzyskać w segmencie B2B, pragnę podkreślić, że w segmencie, którego spór dotyczy, udziały rynkowe marek należących do Atlanty Poland są wielokrotnie mniejsze niż marek Helio S.A. - komentuje Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

- Mając na uwadze powyższe, pragnę zatem podkreślić, że zgodnie z realizowaną przez nas strategią marketingową, nigdy nie chcieliśmy żerować na renomie innych, jak sugeruje Atlanta Poland, zaś upodobnianie się do mało znanego na rynku brandu należącego do firmy Atlanta Poland wydaje się być niedorzeczne nie tylko ze względów prawnych, ale i racjonalności prowadzenia biznesu. Działanie to nie leżałoby bowiem w naszym interesie, gdyż nie wnosiłoby dla nas żadnej wartości dodanej - dodaje prezes Helio.

Prezes Helio zaznaczył, że przed wprowadzeniem nowej linii bakalii sygnowanych logo Bakalplanet, firma dokonała wszelkich niezbędnych konsultacji i starań mających na celu wyeliminowanie ewentualnych ryzyk prawnych. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, że na kwestionowane logo posiadamy prawo wyłączne wynikające z rejestracji w Urzędzie Patentowym (numer prawa wyłącznego 20441).

Jego zdaniem intencje wprowadzenia marki Bakalplanet były zatem skrajnie odmienne od imputacji stawianych nam przez Atlanta Poland. - Jesienią 2013 r. zdecydowaliśmy się na wprowadzenie na rynek sondażowej linii produktów segmentu ekonomicznego z logo Bakalplanet na rewersie opakowania. Wykorzystywanie w nazwie marki bakalii członu „bakal", pochodzącego od słowa „bakalie", jest bowiem logicznym skojarzeniem z kategorią naszych produktów, tj. bakalii. Jest to popularny trend stosowany przez wiele podmiotów i występuje w nazwach różnych brandów obecnych na rynku. Należy jednak podkreślić indywidualny charakter naszej nowej linii i brak jakichkolwiek podobieństw i nawiązań do produktów Atlanty Poland, ani żadnej innej firmy. Ze względu jednak na dobro sprawy, poszanowanie dobrych praktyk biznesowych, oraz etyczne intencje, do czasu wyjaśnienia sporu zdecydowaliśmy się sprzedawać produkty naszej nowej linii w formie nieco zmodyfikowanej, tj. bez logo Bakalplanet - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH