Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Helio: Rynek bakalii wzrósł o 10 proc. i nadal będzie się zwiększał

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 11-07-2012, 10:27
Prezes Helio: Rynek bakalii wzrósł o 10 proc. i nadal będzie się zwiększał
Prezes Helio Leszek Wąsowicz

Prezes Helio Leszek Wąsowicz szacuje, że przez ostatnie 12 miesięcy rynek bakalii wzrósł o około 10 proc. - Szacuję, że rynek będzie dalej rósł, chyba, że ceny bakalii będą rosły w zbyt drastycznym tempie - mówi prezes Helio w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Nie robiliśmy badań rynkowych, ale patrząc po naszej spółce widzimy, że dynamika sprzedaży ilościowej była wyższa od dynamiki wartościowej. Sprzedaliśmy więcej bakalii i to musi wynikać ze wzrostu rynku, bo u tych samych klientów obserwujemy wzrost obrotów - mówi Leszek Wąsowicz.

- Szacuję, że rynek będzie dalej rósł, chyba, że ceny bakalii będą rosły w zbyt drastycznym tempie. Rynek jest rosnący - coraz większa jest świadomość konsumentów, coraz więcej młodych ludzi kupuje bakalie, a młodzi ludzie są już bardziej przyzwyczajeni do tego, by bakalie jeść, a nie wykorzystywać tylko do pieczenia - dodaje.

Jego zdaniem, w ciągu ostatnich 12 miesięcy rynek wzrósł o około 10 proc. Prezes podkreśla jednak, że szacunki opierają się na własnej obserwacji, a nie konkretnych badaniach.

Zdaniem Leszka Wąsowicza, na rynku nadal panuje silna konkurencja, ale zdecydowanie widać zmniejszający się udział drobnych podmiotów, które są obecne już tylko w lokalnych kanałach dystrybucji. Dochodzą też nowi gracze, bo kolejne firmy próbują sprzedawać bakalie. Jest to jednak rynek specyficzny, opanowany przez czołówkę graczy.

Helio, do tej pory obecny głównie w nowoczesnym kanale sprzedaży, rozwija także kanał tradycyjny. Jak informuje prezes, ten kanał sprzedaży nie ma on dużego udziału w obrotach spółki, choć zaczyna coraz więcej znaczyć.

- Według ostatnich badań kanał tradycyjny dla rynku bakalii stanowi około 40 proc. Dla nas celem jest taki udział, jak na rynku. Obecnie w naszych obrotach kanał tradycyjny ma udział 18 proc. i jest to udział mocno rosnący - w poprzednim roku obrotowym było to 14 proc. - mówi Leszek Wąsowicz.

Przeczytaj także:

Prezes Helio: Jesteśmy zainteresowani przejmowaniem firm z naszego segmentu

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alma i Omega 11-07-2012, 15:07:
"Prezes podkreśla jednak, że szacunki opierają się na własnej obserwacji, a nie konkretnych badaniach" - brawo za konkrety!

"Według ostatnich badań kanał tradycyjny dla rynku bakalii stanowi około 40 proc" - to bzdura do kwadratu. Oczywiście jest większy (między 55-65%). Problem w tym, że nie ma tu rzetelnych danych, a po drugie pseudo-analitycy nie wiedzą, że placówki Emperii i Eurocashu należą głównie do rynku tradycyjnego.

Moja rada dla zarządów spółek bakaliowych - statystyki i analizy są warte tyle co umiejętności interpretacji danych tych, którzy je przygotowują. Nie powielajcie głupot z przygotowanych - często marnych - raportów tylko pomyślcie nad źródłem danych i to w jaki sposób zostały przygotowane
  • ja 11-07-2012, 10:38:
na studia panie Leszku !!!!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH