REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Helio: Szukamy ciekawego celu akwizycyjnego

  • Autor: PAP
  • Data: 01-02-2012, 21:09
Prezes Helio: Szukamy ciekawego celu akwizycyjnego
Prezes Helio, Leszek Wąsowicz

Helio, producent bakalii, spodziewa się utrzymania w II połowie roku obrotowego 2011/2012 jednocyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży z I półrocza.

REKLAMA

- Dodatni wynik netto w całym roku nie jest zagrożony, jednak spółka nie zbliży się do poziomów z roku 2009/2010, gdy zysk netto sięgnął 8,23 mln zł - poinformował prezes Helio, Leszek Wąsowicz. Spółka cały czas szuka podmiotu do przejęcia.

"W II kwartale (rok obrotowy Helio rozpoczyna się 1 lipca) zwiększyliśmy nasze obroty rok do roku, ale nie jest to znaczący wzrost. Dynamika była raczej jednocyfrowa i myślę, że takie tempo może się utrzymać także w II połowie roku. Konkurencja jest dość duża, więc obroty na sprzedaży nie są tak znaczne jak zakładaliśmy wcześniej" - powiedział PAP Wąsowicz.

W I kwartale roku obrotowego 2011/2012 spółka zanotowała 557 tys. zł straty netto i 296 tys. zł straty operacyjnej przy przychodach 12,6 mln zł.

Na pytanie, czy po II kwartale spółka wyszła już na plus, prezes odpowiedział nie podając szczegółów: "II kwartał był dla nas ciężkim okresem. W nowym zakładzie musieliśmy poczynić kilka inwestycji, które sprawiły, że ponieśliśmy, podobnie jak w I kwartale, dodatkowe koszty. Koszty związane z rozruchem zakładu powinny się już jednak pomału kończyć".

"Ponadto, nie sprzyjał nam kurs dolara, w którym kupujemy surowiec. Kosztów z tym związanych nie udało nam się w listopadzie i grudniu w pełni przenieść na klientów" - dodał.

Wąsowicz przypomniał, że w przypadku bakalii 80 proc. kosztów stanowi zakup surowca w walutach, natomiast 20 proc. to koszt opakowania.

"Na szczęście kurs dolara ustabilizował się, dlatego na razie w III kwartale nie będziemy wprowadzali podwyżek, które zapowiadaliśmy" - powiedział.

Helio informowało wcześniej, że do Wielkanocy chciałoby wprowadzić podwyżki cen detalicznych swoich produktów o ok. 5-8 proc.

Prezes zaznaczył, że na polskim rynku ceny bakalii przed Wielkanocą i tak mogą być o kilka procent wyższe niż w okresie Świąt Bożego Narodzenia, ponieważ producenci prawdopodobnie wprowadzą mniejsze promocje na swoje produkty.

Wąsowicz poinformował także, że niepokój producentów budzi obecnie sytuacja w Iranie, głównym dostawcy rodzynek na rynki europejskie, na którego Zachód nakłada kolejne embarga w związku z podejrzeniami o rozwój programu nuklearnego w kierunku uzyskania broni atomowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH