Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Helio: W nowym roku obrotowym liczymy na dalszy wzrost obrotów i poprawę wyniku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-07-2012, 12:05
Prezes Helio: W nowym roku obrotowym liczymy na dalszy wzrost obrotów i poprawę wyniku
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Zarząd Helio pozytywnie ocenia przychody spółki za rok obrotowy zakończony 30 czerwca, jednak nie jest zadowolony z wyników. - Liczymy na dalszy wzrost sprzedaży w nowym roku obrotowym i zamierzamy pracować nad poprawieniem wyniku finansowego, poprzez obniżenie kosztów produkcyjnych. Kolejny rok obrotowy powinien być dla nas lepszy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy prezes Helio Leszek Wąsowicz.

Jak podkreśla prezes producenta bakalii, w minionym roku obrotowym spółka bardzo się rozwinęła. - Obserwowaliśmy duży wzrost obrotów, pozyskaliśmy nowych klientów w kanale tradycyjnym i nowoczesnym. Jest to pierwszy rok obecności firmy w nowym zakładzie. Natomiast z wyników nie jestem zadowolony, nie był to rok dobry jeśli chodzi o wyniki finansowe - mówi Leszek Wąsowicz.

Tłumaczy, że spółka bardzo mocno rozwijała się w kanale tradycyjnym, pozyskiwała nowych klientów. - Inwestowaliśmy w ten kanał sprzedaży, na przykład zatrudniliśmy nowych przedstawicieli handlowych. To spowodowało wzrost kosztów, są to jednak koszty poniesione jednorazowo. Z kolei na kosztach finansowych zaważyło uruchomienie nowego zakładu - i to też są koszty jednorazowe - wymienia prezes Helio.

Szef bakaliowej firmy nie chce zdradzać, jakiego rzędu był wzrost przychodów w całym roku. Przypomina, że w pierwszym kwartale 2012 roku, czyli w trzecim kwartale roku Helio zwiększyło sprzedaż o 60 proc., co wynikało z ruchomych świąt wielkanocnych, które w tym roku wypadły wcześniej. Dzięki temu, obrót przełożył się na miesiąc marzec.

- Przed opublikowaniem raportu nie mogę powiedzieć, co wydarzyło się w ostatnim kwartale, ale po tej dynamice widać, że wzrost obrotów będzie dość duży. Mogę powiedzieć, że po czterech kwartałach był zdecydowany wzrost obrotów oraz osiągnęliśmy zysk netto. Warto wspomnieć, że w okresie styczeń-marzec konkurencja zwiększyła obroty o 12-13 proc. - mówi Leszek Wąsowicz.

Na słabsze wyniki Helio wpłynęła między innymi niższa marża, która była efektem gwałtownego wzrostu kursu dolara, który miał miejsce w okresie wrzesień-grudzień. Tymczasem oferty cenowe spółka przygotowywała w sierpniu i wrześniu. Kiedy w grudniu kurs walutowy był o ponad 20 proc. wyższy, spowodowało to drastyczny spadek marż.

- W okresie styczeń-luty kurs dolara zaczął się poprawiać na naszą korzyść, natomiast nie doszedł do poziomu z sierpnia, nadal jest bardzo drogi - zaznacza Leszek Wąsowicz. I podkreśla, że spółka zapowiadaliśmy podwyżkę cen o kilka procent, ale nie zrealizowała jej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH