Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Helio: W nowym zakładzie pełną zdolność produkcyjną osiągniemy w II-III kw.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2011, 17:02
Prezes Helio: W nowym zakładzie pełną zdolność produkcyjną osiągniemy w II-III kw.
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

- Choć z satysfakcją odnotowuję pierwsze efekty z przeniesienia się do nowego zakładu w Brochowie, podkreślam, że nie jest to jeszcze oczekiwana skala uzyskiwanych korzyści. Pierwsze miesiące po oddaniu do użytkowania całkowicie nowego kompleksu to dopiero okres uruchamiania produkcji, kompletnego wyposażania w infrastrukturę produkcyjno-magazynową oraz organizowania pracy w nowych warunkach - wyjaśnił Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

- W minionym okresie musieliśmy ponieść dodatkowe jednorazowe koszty zorganizowania działalności w nowej siedzibie, w tym np. zakupić dodatkowe wyposażenie administracyjno-biurowe, czy przeprowadzić wszelkie procedury rozruchowe nowych maszyn i urządzeń. Osiągana w tym czasie efektywność produkcji, nie była jeszcze docelowa także z uwagi na finalizowane prac montażowych pozostałych linii produkcyjnych, czy także aspekt ludzki wynikający z aklimatyzacji w nowym miejscu pracy. Pełna zdolność produkcyjna będzie jednak osiągnięta już w II-III kwartale bieżącego roku obrotowego, tj. kluczowym dla naszej branży okresie przedświątecznym - mówi Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Zwiększone możliwości produkcyjne oraz magazynowe stworzyły potencjał do rozwoju całkowicie nowego segmentu sprzedaży w działalności Helio, jakim jest sprzedaż bakalii do przemysłu (segment B2B, tj. sprzedaż do producentów słodyczy, piekarni, cukierni itp.).

- Dział zajmujący się aktywizacją tego segmentu choć pracuje dopiero od kilkunastu tygodni pozyskał już kilkudziesięciu klientów. Mimo że obroty w tym segmencie nie były jeszcze znaczące na tle przychodów ze sprzedaży spółki, pokrywają się one z naszymi oczekiwaniami. Co więcej, w minionym okresie doprowadziliśmy do nawiązania współpracy z kolejnymi odbiorcami w kanale tradycyjnym. Choć jednostkowo nie są to kontrakty o charakterze umowy znaczącej, ich duża ilość sprawia, że kanał tradycyjny łącznie ma już istotny wpływ na obroty spółki Prezes liczy, że dzięki nowym odbiorcom i rynkom zbytu uda się spółce jeszcze w tym roku uzyskać co najmniej kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt dodatkowych milionów złotych przychodu.

- Naszym core businessem nadal pozostanie jednak sprzedaż bakalii do krajowego detalu. Jak wskazują bowiem wyniki minionego kwartału, utrzymanie w tym obszarze dwucyfrowej dynamiki rozwoju jest dla HELIO wciąż możliwe - dodaje prezes.

Helio jest importerem i dystrybutorem bakalii, działa również na rynku producentów mas makowych. Spółka oferuje swoje produkty pod markami: HELIO, HELIO GOLD, Słoneczne Owoce do największych sieci handlowych, hurtowni i sklepów spożywczych w Polsce, a także zaopatruje pod markami własnymi (tzw. private labels) m.in. Auchan, Carrefour, EKO Holding, E.Leclerc, Intermarche, JMD „Biedronka", Makro C&C, Netto, Real, czy Tesco.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH