Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Helio: Z powodu wysokiego kursu dolara będą rosły ceny produktów spożywczych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 01-07-2012, 18:23
Prezes Helio: Z powodu wysokiego kursu dolara będą rosły ceny produktów spożywczych
Prezes zarządu Helio Leszek Wąsowicz

Wysoki kurs dolara wobec złotego był jednym z powodów obniżenia zysku spółki Helio. Zdaniem prezesa firmy, kurs ustabilizował się, jednak nadal jest wysoki, dlatego prawdopodobne jest, że producenci artykułów importowanych, dla których walutą jest dolar, będą podnosić ceny - uważa Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

Jak mówi Leszek Wąsowicz, gwałtowny wzrost kursu dolara, który miał miejsce w okresie wrzesień-grudzień wpłynął na pogorszenie marży. - Obecnie kurs tej waluty utrzymuje się na wysokim poziomie od dłuższego czasu, dlatego niestety będziemy mieć do czynienia ze wzrostem cen na rynku, wszystkich produktów importowanych, dla których walutą jest dolar. Bakalie nie są tu wyjątkiem - mówi prezes Helio w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Przypomina on, że dolar nie jest jednak jedynym czynnikiem kształtującym cenę bakalii.

- Sprzedajemy owoce, w których możemy mieć lepsze lub gorsze zbiory. Może się zdarzyć, że pomimo wzrostu kursu dolara surowiec nie zdrożeje, a wręcz stanieje. Najgorsza sytuacja jest natomiast wtedy, kiedy zwiększa się cena z uwagi na słabsze zbiory i jednocześnie pogarsza się kurs walutowy - tłumaczy Leszek Wąsowicz.

- Będziemy starali się dostosować naszą ofertę do tej sytuacji, ale chcemy też pozostać konkurencyjnym. Naszym celem jest oferować bardzo dobrą jakość produktów w cenach rozsądnych dla klienta. Chcemy, by nasze produkty miały jakość najlepszą na rynku, na przykład w marce Helio Gold sprzedajemy owoce o bardzo dużych kalibracjach - są to największe owoce, jakie można dostać - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Analityk-Konsultant 02-07-2012, 14:11:
Nic nie może być lepszym remedium na podwyższone ceny surowców jak 1. Zwiększenie Efektywności Produkcji (przy ścisłej współpracy działów sprzedaży, logistyki i produkcji - co jest bardzo trudne z natury ze względu na wewnętrzne konflikty interesów), 2. Rekompensatę strat na imporcie poprzez Eksport.

Firmy handlujące bakaliami powinny zaoferować też więcej wartości dodanej do swojej oferty. W Europie Zachodniej jest dużo firm, które od lat (ba, nawet od pokoleń) są bardziej wyspecjalizowane w konfekcjonowaniu bakalii niż polskie małe firmy. Wystarczy porównać parki maszynowe, w pełni zautomatyzowane hale produkcyjne. To, że atutem polskich przedsiębiorstw jest głównie koszt siły roboczej może nie wystarczyć za 5-10 lat (choćby poprzez regularny wzrost płacy minimalnej). Automatyzacja procesów produkcji i zarządzania + rozwój rynków eksportowych może przybliżyć polskie firemki do europejskich gigantów. Niestety z mojego doświadczenia jako konsultanta barierą jest mentalność zarządzających.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.