Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Horteksu: Inwestycje w zakładach nigdy nie będą zmniejszone

- W każdym roku w każdym zakładzie realizujemy kilkumilionowe inwestycje. One nigdy nie będą zmniejszone - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Paweł Gurgul, prezes Grupy Hortex.

Prezes Horteksu: Inwestycje w zakładach nigdy nie będą zmniejszone
Paweł Gurgul, prezes Grupy Hortex; fot. PTWP

- W zakładzie produkcji mrożonek w Skierniewicach przeprowadzamy inwestycje w park maszynowy. Powstaje specjalna, wydajna linia umożliwiająca produkcję mrożonek wieloskładnikowych. Jest to linia w pełni zautomatyzowana, a to dziś bardzo istotny trend. W ramach tego projektu współpracowaliśmy z Politechniką Warszawską, z Wydziałem Inżynierii i Chemii, dzięki czemu powstanie wiele innowacyjnych funkcjonalności i rozwiązań. To duży projekt, który kosztuje 20 mln zł i w połowie jest finansowy z funduszy UE. Ale inwestujemy także w modernizacje i utrzymywanie mocy produkcyjnych. Taką inwestycję w postaci systematycznej wymiany instalacji amoniakalnej na bezpieczniejszą, bardziej ekonomiczną i przyjazną środowisku, realizujemy w zakładzie w Rykach. Kupujemy także nowe urządzenia produkcyjne - wymienia Paweł Gurgul.

- W zakładzie sokowym inwestycje mają charakter modernizacyjny i prośrodowiskowy mamy tam bardzo nowe linie produkcyjne – jedna została uruchomiona  3 lata temu, druga – półtora roku temu, więc na razie nasze potrzeby na moce produkcyjne są zaspokojone - dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy zarząd, nowa strategia. Hortex chce rosnąć szybciej niż segment soków i mrożonek - wywiad z prezesem Grupy

Jak zapewnia prezes Gurgul, Hortex jest dziś liderem na rynku mrożonych warzyw i czuje się odpowiedzialny za rozwój tej kategorii. Z kolei w kategorii soków, napojów i nektarów ma pozycję wicelidera w Polsce - jednak odpowiedzialność taką samą.

- W tych kategoriach mamy bardzo dużo do zrobienia poprzez wzrost organiczny, który dla nas oznacza wzrost powyżej wzrostu kategorii, który dla obu sektorów wynosi 6 proc. Na pewno mamy ogromną przestrzeń do rozwoju jeśli chodzi o innowacje i dystrybucję, na pewno chcemy być bliżej zarówno konsumenta jak i klienta - tłumaczy Paweł Gurgul.

- Podstawą do realizacji jakichkolwiek planów jest upewnienie się, że te dwie główne nogi są silne, że mamy podstawy, żeby realizować cele wzrostowe w kolejnych obszarach. Rynek mrożonek jest rynkiem dystrybucyjnym i zachowanie ciągłości mrożenia jest kluczowe dla bezpieczeństwa produktu więc szukanie właściwych partnerów, którzy stawiają na jakość i bezpieczeństwo, jest kluczowe - dodaje.

Grupa Ren, która kiedyś należała do Grupy Hortex, została przy wcześniejszym właścicielu, przy funduszu Argan. Dzisiaj jest jednym z naszych głównych dystrybutorów mrożonek.

- Jednak nie jedynym. Zamierzamy rozwijać naszą dystrybucję z każdą firmą, która będzie w stanie nam zapewnić zwiększenie naszej dystrybucji numerycznej. Nie będziemy ograniczać się do jednej firmy ani budować własnej sieci dystrybucyjnej. Naszą podstawową kompetencją jest wytwarzanie i sprzedaż produktów, a nie dystrybucja. To nie jest elementem naszej strategii - mówi prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Gurgul RSS ALERT    /    Hortex inwestycje RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    mrożone warzywa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Łukasz 2019-01-09 12:28:14
    Jak inaczej utrzymać moce produkcyjne w zakładach liczących po 40 lat? Łatanie dziur na starych ubraniach...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.114.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.