REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Horteksu: Możliwości zwiększenia konsumpcji mrożonek w Polsce są ogromne

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-12-2013, 10:47
Prezes Horteksu: Możliwości zwiększenia konsumpcji mrożonek w Polsce są ogromne
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu / Fot. ŻelaznaStudio / P.Pawłowski

- Mrożonki wpisują się bardzo dobrze w obecnie panujący, prozdrowotny trend. Mrożenie to naturalny sposób konserwacji żywności pozbawiony wszelkich konserwantów. Z drugiej strony zmieniają się trendy konsumenckie, ludzie mają coraz mniej czasu, coraz częściej szukają szybkich sposobów na przyrządzanie posiłków w domu. Pod tym względem mrożonki są idealnym rozwiązaniem - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes grupy Hortex.

REKLAMA

- Wydaje się, że możliwości zwiększenia konsumpcji mrożonek w Polsce są duże, tym bardziej, że poziom konsumpcji mrożonek w Polsce jest relatywnie niski w porównaniu z innymi krajami Europy - twierdzi Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu.

Obecnie rynek mrożonek rośnie kilka procent rocznie, choć ostatnie dwa lata rozwijał się głównie dzięki zwiększaniu sprzedaży marek własnych w dyskontach. Zdaniem prezesa Horteksu jesteśmy w stanie uzyskiwać kilku procentowe wzrosty sprzedaży pod marką Hortex w perspektywie kilku najbliższych lat.

- Dobrze nam idzie również na rynkach eksportowych, konsekwentnie rozwijamy sieć zagranicznej dystrybucji. Sprzedaż eksportowa stanowi obecnie ok. 50 proc. całej sprzedaży Horteksu. Rosja jest naszym największym rynkiem eksportowym. W tym roku spodziewamy się na tym rynku nawet kilkunastoprocentowego wzrostu. Rozwijają się tam dwaj gracze: marki własne i Hortex. Nie planujemy wchodzić na nowe rynki z mrożonkami. Rozwijamy sprzedaż pod marką Hortex, a budowanie rozpoznawalności na nowym rynku jest kosztowne, długotrwałe, dlatego koncentrujemy się na tych rynkach, na których nasza marka jest znana a więc stawiamy na Polskę, Rosję, Ukrainę, Białoruś oraz kraje Pribałtyki - dodaje Tomasz Kurpisz.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Książe Pomorski 03-01-2014, 10:02:
Panie Tomaszu,
bardzo Pana szanuję i wierzę, że zauważy Pan niszę rynkową jaka jest w produktach mącznych i mączno - ziemniaczanych. Byłoby świetnym pomysłem stworzyć na bazie marki Hortex : Pyzy, Pierogi, Kopytka i inne , dokładnie jak to zrobił IGLOTEX wprowadzając warzywa do funkcjonujących mącznych - tylko odwrotnie:). Biorąc pod uwagę siłę jaką macie Państwo w dystrybucji ogólnopolskiej współpracując z całą siecią dystrybutorów ( odmiennie niż Iglotex) zapewne zostalibyście szybko liderem. Ślę Najserdeczniejsze Życzenia Noworoczne.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH