REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Horteksu: Możliwości zwiększenia konsumpcji mrożonek w Polsce są ogromne

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-12-2013, 10:47
Prezes Horteksu: Możliwości zwiększenia konsumpcji mrożonek w Polsce są ogromne
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu / Fot. ŻelaznaStudio / P.Pawłowski

- Mrożonki wpisują się bardzo dobrze w obecnie panujący, prozdrowotny trend. Mrożenie to naturalny sposób konserwacji żywności pozbawiony wszelkich konserwantów. Z drugiej strony zmieniają się trendy konsumenckie, ludzie mają coraz mniej czasu, coraz częściej szukają szybkich sposobów na przyrządzanie posiłków w domu. Pod tym względem mrożonki są idealnym rozwiązaniem - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes grupy Hortex.

REKLAMA

- Wydaje się, że możliwości zwiększenia konsumpcji mrożonek w Polsce są duże, tym bardziej, że poziom konsumpcji mrożonek w Polsce jest relatywnie niski w porównaniu z innymi krajami Europy - twierdzi Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu.

Obecnie rynek mrożonek rośnie kilka procent rocznie, choć ostatnie dwa lata rozwijał się głównie dzięki zwiększaniu sprzedaży marek własnych w dyskontach. Zdaniem prezesa Horteksu jesteśmy w stanie uzyskiwać kilku procentowe wzrosty sprzedaży pod marką Hortex w perspektywie kilku najbliższych lat.

- Dobrze nam idzie również na rynkach eksportowych, konsekwentnie rozwijamy sieć zagranicznej dystrybucji. Sprzedaż eksportowa stanowi obecnie ok. 50 proc. całej sprzedaży Horteksu. Rosja jest naszym największym rynkiem eksportowym. W tym roku spodziewamy się na tym rynku nawet kilkunastoprocentowego wzrostu. Rozwijają się tam dwaj gracze: marki własne i Hortex. Nie planujemy wchodzić na nowe rynki z mrożonkami. Rozwijamy sprzedaż pod marką Hortex, a budowanie rozpoznawalności na nowym rynku jest kosztowne, długotrwałe, dlatego koncentrujemy się na tych rynkach, na których nasza marka jest znana a więc stawiamy na Polskę, Rosję, Ukrainę, Białoruś oraz kraje Pribałtyki - dodaje Tomasz Kurpisz.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Książe Pomorski 03-01-2014, 10:02:
Panie Tomaszu,
bardzo Pana szanuję i wierzę, że zauważy Pan niszę rynkową jaka jest w produktach mącznych i mączno - ziemniaczanych. Byłoby świetnym pomysłem stworzyć na bazie marki Hortex : Pyzy, Pierogi, Kopytka i inne , dokładnie jak to zrobił IGLOTEX wprowadzając warzywa do funkcjonujących mącznych - tylko odwrotnie:). Biorąc pod uwagę siłę jaką macie Państwo w dystrybucji ogólnopolskiej współpracując z całą siecią dystrybutorów ( odmiennie niż Iglotex) zapewne zostalibyście szybko liderem. Ślę Najserdeczniejsze Życzenia Noworoczne.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH