Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Horteksu: Nie wykluczamy wejścia w nowe kategorie i przejęć marek

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-01-2013, 13:18
Prezes Horteksu: Nie wykluczamy wejścia w nowe kategorie i przejęć marek
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu // Fot. ŻelaznaStudio / P.Pawłowski

- Analizujemy możliwości naszej oferty, niekoniecznie pod marką Hortex. Możemy wykorzystać nasz szeroki system dystrybucji do sprzedaży produktów także pod innymi markami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Kurpisz, prezes firmy Hortex.

Jak tłumaczy Tomasz Kurpisz, marka Hortex ma teoretycznie duży potencjał, aby wchodzić w nowe kategorie, ale z drugiej strony operowanie jednym brandem w wielu kategoriach ma swoje ograniczenia.

- Jesteśmy dość ostrożni w kwestii rozszerzania oferty. Nie mamy na razie konkretnych planów - dodaje.

Prezes Horteksu zaznacza, że gdyby spółka zdecydowała się na rozszerzenie oferty, nie musiałaby inwestować w nowe linie produkcyjne. - W Polsce istnieją wolne moce produkcyjne i gdybyśmy tylko chcieli i mieli jakieś konkretne plany, moglibyśmy nawiązać współpracę z jakimś zakładem - przyznaje Tomasz Kurpisz.

Jak dowiedział się portalspozywczy.pl, kategorią, w którą chciałby wejść Hortex na pewno nie są lody. - W Polsce jest kilku znaczących producentów lodów, zarówno ogólnopolskich, jak i lokalnych - w segmencie premium, mainstream czy economy - uzasadnia prezes.

Z drugiej strony, w ostatnim czasie mówi się, że firmy produkujące lody są wystawiane na sprzedaż. - Trzeba by przeanalizować, z jakiego powodu się tak dzieje. Być może te firmy mają zbyt mały potencjał i nie radzą sobie na rynku - dodaje.

Tomasz Kurpisz zaznacza, że w przypadku przejęć głównym decydentem jest fundusz inwestycyjny - właściciel Horteksu, który ma określony horyzont czasowy, a inwestowanie w nową kategorię wiązałoby fundusz z firmą pewnie na wiele lat.

- Dla funduszu akwizycja oznacza długie zaangażowanie - trzeba przeprowadzić konsolidację i wykazać efekty przejęcia. Jest to proces na 3-4 lata. Akwizycje to raczej nie jest aktywność, jakiej by od nas oczekiwał właściciel. Jednak, jeśli pojawią się bardzo ciekawe oferty, to na pewno je przeanalizujemy - mówi prezes Horteksu.

- Zaznaczę jednak, że w kategorii mrożonek nie dostrzegamy firm, które byłyby do nas podobne i warte przejęcia. Rynek soków jest natomiast dość mocno skonsolidowany, a ponad 80 proc. rynku należy do czterech głównych producentów (Maspex, Hortex, Agros-Nova, Sokpol), a nie widzę możliwości jakiś połączeń. Natomiast to, co byłoby dla nas najbardziej interesujące i korzystne, to połączenie z firmami z innych kategorii. Wtedy moglibyśmy wykorzystać synergię dotyczące dystrybucji, sprzedaży, mocy produkcyjnych. Analizujemy różne warianty - podsumowuje Tomasz Kurpisz.

Czytaj także: Prezes Horteksu: Mrożonki są przyszłością rynku

W najbliższym czasie w serwisie portalspozywczy.pl, ukażą się kolejne fragmenty wywiadu z Tomaszem Kurpiszem, prezes firmy Hortex.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cojones 04-01-2013, 18:37:
szacunek za odważną decyzję, może dobry kierunek dla nas pozostałych

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH