Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Horteksu: Nie wykluczamy wejścia w nowe kategorie i przejęć marek

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-01-2013, 13:18
Prezes Horteksu: Nie wykluczamy wejścia w nowe kategorie i przejęć marek
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu // Fot. ŻelaznaStudio / P.Pawłowski

- Analizujemy możliwości naszej oferty, niekoniecznie pod marką Hortex. Możemy wykorzystać nasz szeroki system dystrybucji do sprzedaży produktów także pod innymi markami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Kurpisz, prezes firmy Hortex.

Jak tłumaczy Tomasz Kurpisz, marka Hortex ma teoretycznie duży potencjał, aby wchodzić w nowe kategorie, ale z drugiej strony operowanie jednym brandem w wielu kategoriach ma swoje ograniczenia.

- Jesteśmy dość ostrożni w kwestii rozszerzania oferty. Nie mamy na razie konkretnych planów - dodaje.

Prezes Horteksu zaznacza, że gdyby spółka zdecydowała się na rozszerzenie oferty, nie musiałaby inwestować w nowe linie produkcyjne. - W Polsce istnieją wolne moce produkcyjne i gdybyśmy tylko chcieli i mieli jakieś konkretne plany, moglibyśmy nawiązać współpracę z jakimś zakładem - przyznaje Tomasz Kurpisz.

Jak dowiedział się portalspozywczy.pl, kategorią, w którą chciałby wejść Hortex na pewno nie są lody. - W Polsce jest kilku znaczących producentów lodów, zarówno ogólnopolskich, jak i lokalnych - w segmencie premium, mainstream czy economy - uzasadnia prezes.

Z drugiej strony, w ostatnim czasie mówi się, że firmy produkujące lody są wystawiane na sprzedaż. - Trzeba by przeanalizować, z jakiego powodu się tak dzieje. Być może te firmy mają zbyt mały potencjał i nie radzą sobie na rynku - dodaje.

Tomasz Kurpisz zaznacza, że w przypadku przejęć głównym decydentem jest fundusz inwestycyjny - właściciel Horteksu, który ma określony horyzont czasowy, a inwestowanie w nową kategorię wiązałoby fundusz z firmą pewnie na wiele lat.

- Dla funduszu akwizycja oznacza długie zaangażowanie - trzeba przeprowadzić konsolidację i wykazać efekty przejęcia. Jest to proces na 3-4 lata. Akwizycje to raczej nie jest aktywność, jakiej by od nas oczekiwał właściciel. Jednak, jeśli pojawią się bardzo ciekawe oferty, to na pewno je przeanalizujemy - mówi prezes Horteksu.

- Zaznaczę jednak, że w kategorii mrożonek nie dostrzegamy firm, które byłyby do nas podobne i warte przejęcia. Rynek soków jest natomiast dość mocno skonsolidowany, a ponad 80 proc. rynku należy do czterech głównych producentów (Maspex, Hortex, Agros-Nova, Sokpol), a nie widzę możliwości jakiś połączeń. Natomiast to, co byłoby dla nas najbardziej interesujące i korzystne, to połączenie z firmami z innych kategorii. Wtedy moglibyśmy wykorzystać synergię dotyczące dystrybucji, sprzedaży, mocy produkcyjnych. Analizujemy różne warianty - podsumowuje Tomasz Kurpisz.

Czytaj także: Prezes Horteksu: Mrożonki są przyszłością rynku

W najbliższym czasie w serwisie portalspozywczy.pl, ukażą się kolejne fragmenty wywiadu z Tomaszem Kurpiszem, prezes firmy Hortex.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cojones 04-01-2013, 18:37:
szacunek za odważną decyzję, może dobry kierunek dla nas pozostałych

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.