REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Horteksu: Wierzymy w potencjał oraz wzrost rosyjskiego rynku w dłuższej perspektywie

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2011, 14:21
Prezes Horteksu: Wierzymy w potencjał oraz wzrost rosyjskiego rynku w dłuższej perspektywie
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu

W Polsce Hortex umocnił swoją pozycję na stale rosnącym rynku mrożonych warzyw i owoców. - Natomiast sytuacja na rynku rosyjskim nadal pozostaje trudna. Kryzys gospodarczy w ostatnich latach spowodował znaczący spadek spożycia i zmianę struktury kategorii mrożonek, dużą rolę zaczęły odgrywać na nim tanie produkty na wagę, tzw. luzy. Dlatego też eksport Horteksu do Rosji ukształtował się na poziomie tylko nieznacznie wyższym niż przed rokiem - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu.

REKLAMA

W roku obrotowym zakończonym 31 maja 2011 skonsolidowane obroty Grupy Hortex wyniosły 775 mln pln i powróciły do poziomu sprzed 2 lat. Rosnące koszty produkcji i rekordowe ceny surowców oraz nadal trudna sytuacja na rynku rosyjskim miały znaczący wpływ na poziom zysków. Grupa zamknęła rok z pozytywnym wynikiem finansowym, choć znacznie niższym niż w latach ubiegłych.

Rok 2010/2011 był rokiem rekordowego wzrostu cen surowców krajowych (warzyw i owoców) i komponentów zagranicznych (m.in. koncentratu pomarańczowego). Zwiększyły się ceny wielu artykułów, np. celulozy (ceny opakowań), a także stawki za energię elektryczną i oczyszczanie ścieków. 

- Ze względu na sytuację rynkową wyższe koszty nie zostały w całości przeniesione ani na wzrost cen soków, nektarów i napojów ani mrożonych warzyw i owoców. Znacznie ograniczyliśmy marże i zyski, co znalazło swoje odzwierciedlenie w tym, że wzrost obrotów nie przełożył się na ostateczny wynik finansowy. Dodatkowo spowolnienie kategorii soków, nektarów i napojów zaostrzyło walkę pomiędzy głównymi graczami - mówi Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu.

W styczniu 2011 Hortex podpisał z rosyjską firmą Inmarko umowę o współpracy dystrybucyjnej oraz na zakup marki mrożonek Jest Idea (obecnie trwa proces rejestracji w rosyjskim urzędzie patentowym - Rospatencie). Produkcja mrożonek pod marką Jest Idea od obecnego sezonu skupowego uruchomiona została w Zakładzie w Rykach. 

 - Mamy nadzieję, że kolejna marka w naszym portfolio oraz szersza dystrybucja pozwolą nam na dotarcie do nowych konsumentów i tym samym na dodatkowe zwiększenie obrotów w Rosji - zapewnia prezes Horteksu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH