Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hortino: Segment HoReCa ma coraz większe znaczenie dla dystrybucji mrożonek

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2014, 13:12
Prezes Hortino: Segment HoReCa ma coraz większe znaczenie dla dystrybucji mrożonek
Jerzy Sidor, prezes zarządu Hortino ZPOW Leżajsk Sp. o.o.

- Rynek mrożonek w Polsce jest rynkiem perspektywicznym i rozwojowym o czym świadczy coraz większa ilość podmiotów zainteresowanych produkcją i handlem mrożonymi warzywami i owocami. Potencjał jego jest duży biorąc pod uwagę różnice w średnim spożyciu mrożonek w Polsce tj. ok. 5-6 kg na osobę rocznie i krajach europy zachodniej, gdzie ten wskaźnik jest kilkukrotnie wyższy. Mamy zatem jeszcze dużo do nadrobienia w tym obszarze - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jerzy Sidor, mówi prezes zarządu Hortino ZPOW Leżajsk Sp. o.o.

W ostatnim czasie rynek detaliczny uległ konsolidacji zarówno na poziomie dystrybucyjnym jak również handlu detalicznego w związku z czym zmieniły się realia związane z jego obsługą.

- Rynek detaliczny mocno traci na rzecz handlu nowoczesnego - sieciowego. Coraz większa ilość osiedlowych sklepów albo nie wytrzymuje konkurencji z dużymi podmiotami lub też aby przetrwać przechodzi pod szyldy sieci. Coraz większe znaczenie na naszym rynku mrożonkowym zajmują marki własne w sieciach dyskontowych, ograniczając tym samym możliwości rozwoju sprzedaży marek producentów. Sytuacja ta pokazuje kierunki i wyznacza strategię również dla branży mrożonkowej - mówi Jerzy Sidor, mówi prezes zarządu Hortino ZPOW Leżajsk Sp. o.o.

Jego zdaniem coraz większego znaczenie nabiera segment HoReCa oraz segment tzw. zbiorowego żywienia, który wraz ze zmianą modelu życia społeczeństwa będzie rozwijał się coraz intensywniej.

- Na tą chwilę jest to segment charakteryzujący się dużym rozdrobnieniem podmiotów co w konsekwencji przekłada się na jego odmienność od segmentu detalicznego. Dlatego niezmiernie ważną kwestią jest zrozumienie współczesnego świata gastronomii. Należy być elastycznym w zakresie potrzeb, oferty produktowej, dostaw i dostępności produktów. Mimo wszystko uważam, że polski rynek mrożonek w najbliższych latach będzie się rozwijał na poziomie kilkuprocentowych wzrostów - dodaje prezes Hortino.

Prezes podkreśla, że nadrzędnym celem kierowanej przez niego spółki jest produkowanie wyrobów spełniających wymagania jakościowe i oczekiwania oraz potrzeby klientów z zachowaniem wysokich standardów jakościowych. - Obecne uwarunkowania rynkowe determinują przedsiębiorstwo do pracy nad obniżaniem kosztów, poprawą jakości, wydajności i lepszej efektywności. Mamy świadomość, że spełnienie powyższych celów wiąże się z inwestycjami w rozwój, unowocześnianie linii produkcyjnych i takie działania podejmujemy. Drugi obszar inwestycyjny to działania ukierunkowane na markę Poltino. Analizując zmieniające się otoczenie rynkowe oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych konsumentów, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie procesu rewitalizacji marki. Efektem tych działań jest modyfikacja szat graficznych i poprawa jakościowa opakowań. Nowe opakowania wprowadzane są sukcesywnie na rynek. Kolejne działania rewitalizacyjne to nowa nowa linia mrożonych dań gotowych Poltino, w skład której wchodzi 5 kompozycji smakowych - dodaje prezes.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ala 08-02-2015, 13:46:
Jurek czy wierzysz w to co mówisz,czy od tamtej pory zmieniłeś myślenie?
  • MIRO z roztocza 20-03-2014, 14:03:
sam pochodzisz z głębokiej komuny -widać sam nie wiele zrobiłeś ciekawego w zyciu ale mieszanie kogoś z błotem potrafisz doskonale tak jak to było w czasie komuny .Panu Jurkowi do pięt nie sięgasz-miałem przyjemnośc z nim współpracować i uważam go naprawdę za fachowca.A ta paprotka -jak Ci przeszkadza to sobie w domu posadź buraka -będzie do Ciebie pasował
  • kilemol 19-03-2014, 15:23:
Pan prezes Jureczek z paprotką w tle-urocza focia. Ale to sie pięknie komponuje z "nowoczesnoscią" i samego pana Jureczka i firmy Hortino. Komuna wiecznie zywa!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH