REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Igloteksu: Marki własne zmieniły kształt rynku spożywczego w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-01-2014, 11:54
Prezes Igloteksu: Marki własne zmieniły kształt rynku spożywczego w Polsce
Maciej Włodarczyk, prezes zarządu Grupy Kapitałowa Iglotex

- Kryzys wprowadził na rynek niepewność, której towarzyszy większy nacisk na krótkoterminowe budowanie wartości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes zarządu Grupy Kapitałowa Iglotex.

REKLAMA

Zdaniem prezesa w czasie spowolnienia kluczowe dla większości przedsiębiorców okazało się zagwarantowanie płynności, poszukiwanie alternatywnych źródeł finansowania.

- Polski rynek spożywczy nadal odnotowuje pozytywną dynamikę wzrostu, choć nie są już wzrosty tak imponujące, jak w latach poprzednich. Prawdziwym wyzwaniem dla polskich firm okazał się nie kryzys tj. kurczący się rynek, ale obserwowana zmiana przyzwyczajeń polskiego konsumenta, swoista konwergencja do zachodnioeuropejskich schematów. Zarządzający muszą na bieżąco monitorować zmiany zachodzące na rynku i brać je pod uwagę przy budowaniu długoterminowych strategii - twierdzi Maciej Włodarczyk.

Jego zdaniem do kluczowych tendencji, które zmieniły kształt rynku spożywczego w Polsce należy dynamiczny wzrost udziału produktów marek własnych sieci handlowych.

- Właściciele dużych sieci dyskontowych w Polsce poszukują partnerów, którzy będą w stanie nadążać za ich tempem rozwoju. Tylko producenci z łatwym dostępem do kapitału, którzy szybko i sprawnie są w stanie zwiększyć moce produkcyjne, a jednocześnie dbają o najwyższą jakość oferowanych produktów, mogą być silnym i stabilnym partnerem dla dużych sieci dyskontowych w Polsce - dodaje.

Maciej Włodarczyk twierdzi, że szybki wzrost sprzedaży produktów private label odbywał się głównie kosztem słabszych marek, nie wpływając zazwyczaj na pozycję najsilniejszych produktów brandowych w poszczególnych kategoriach.

- Stworzyła się w ten sposób znana z krajów rozwiniętych polaryzacja rynku, na którym z jednej strony mamy segment ekonomiczny, zwierający marki prywatne sieci i słabsze marki producentów, a z drugiej silnie komunikowane produkty brandowe. Zmniejszający się popyt na produkty pozycjonowane na średniej półce spowodował ich przemieszczenie na półkę ekonomiczną lub wycofanie z rynku - dodaje Maciej Włodarczyk.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mumek 06-02-2014, 13:05:
maciek kiedy podwyżki płac pracownik niewolnik z Tarnowa
  • Konsument 24-01-2014, 13:32:
Tak btw pisze się Iglotexu nie Igloteksu

Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH