Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Igloteksu: Spożycie mrożonek będzie rosło, bo konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-02-2011, 11:17
Prezes Igloteksu: Spożycie mrożonek będzie rosło, bo konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę
Na zdjęciu Tadeusz Włodarczyk, prezes Igloteksu

- Zamierzamy koncentrować się na całym rynku mrożonek, może z wyjątkiem ciast - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Tadeusz Włodarczyk, prezes Igloteksu.

Które segmenty rynku mrożonek są dla Państwa najbardziej interesujące? Jaka jest mentalność właścicieli niewielkich firm, z którymi Grupa Iglotex rozmawia o przejęciach - czy ich właściciele chętnie oddają udziały w swoich firmach czy nadal za wszelką cenę chcą własnym sumptem rozwijać swoje firmy? 

Właściciele firm, z którymi rozmawiamy na temat przejęć mają rożny stosunek do transakcji. Jedni chcą dalej prowadzić swoje firmy, a inni myślą już o spieniężeniu ich dorobku życiowego. Opinie wszystkich przedsiębiorców są zgodne co do tego, że następują istotne zmiany na rynku i nie można pozostać biernym. Trzeba albo przyłączyć się do kogoś większego albo poszukać sobie odpowiedniej niszy.

Czy Iglotex planuje rozszerzać i inwestować w działalność produkcyjną i przejmować producentów mrożonek? Czy na celowniku spółki może być Hortex?

Nie myślimy o przejmowaniu producentów.

Czy obok akwizycji Grupa Iglotex planuje inwestycje w budowanie marek własnych mrożonych produktów?

Dysponujemy obecnie szeregiem marek własnych (pizza, kulinarka, frytka, warzywa). Nigdy nie inwestowaliśmy w brandy, ale może faktycznie teraz nadszedł na to czas.

Jaki Państwa zdaniem jest potencjał rynku mrożonek w Polsce? W porównaniu z innymi krajami Europy - spożycie produktów mrożonych w Polsce jest bardzo niskie.

O niskim spożyciu mówi się od lat, a rynek raz rośnie, raz się kurczy. Liczby też są różne w zależności jak się ten rynek definiuje. Bardziej istotną kwestią od spożycia per capita są kwestie kulturowe. Polacy jedzą więcej pierogów niż mieszkańcy Zachodniej Europy, a w zimnych krajach skandynawskich je się kilka razy więcej lodów niż u nas. Na tych danych nie można estymować przyszłych zachowań naszych konsumentów. Spodziewamy się wzrostu spożycia, ale bardziej wynikającego ze zmiany trybu życia i wygody. O istotnych zmianach żywieniowych można mówić tylko wtedy, gdy producenci dadzą silne wsparcie dla danej kategorii, a to już są potężne wydatki i jak pokazuje historia nie zawsze się zwracają.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • OKRADZIONY 14-02-2012, 08:18:
PRZEJĘCIE w rozumieniu Włodarczyka to typowy bandytyzm i złodziejstwo, taką ma zasadę prezes Igloteksu
  • Max 03-02-2011, 17:16:
Ten wywiad to nareszcie właściwa informacja dla Prezesa Hortexu.
Czy koncepty biznesowy Penty to dalej w Jego ocenie szansa ?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH