Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Igloteksu: Spożycie mrożonek będzie rosło, bo konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę

- Zamierzamy koncentrować się na całym rynku mrożonek, może z wyjątkiem ciast - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Tadeusz Włodarczyk, prezes Igloteksu.

Prezes Igloteksu: Spożycie mrożonek będzie rosło, bo konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę
Na zdjęciu Tadeusz Włodarczyk, prezes Igloteksu

Które segmenty rynku mrożonek są dla Państwa najbardziej interesujące? Jaka jest mentalność właścicieli niewielkich firm, z którymi Grupa Iglotex rozmawia o przejęciach - czy ich właściciele chętnie oddają udziały w swoich firmach czy nadal za wszelką cenę chcą własnym sumptem rozwijać swoje firmy? 

Właściciele firm, z którymi rozmawiamy na temat przejęć mają rożny stosunek do transakcji. Jedni chcą dalej prowadzić swoje firmy, a inni myślą już o spieniężeniu ich dorobku życiowego. Opinie wszystkich przedsiębiorców są zgodne co do tego, że następują istotne zmiany na rynku i nie można pozostać biernym. Trzeba albo przyłączyć się do kogoś większego albo poszukać sobie odpowiedniej niszy.

Czy Iglotex planuje rozszerzać i inwestować w działalność produkcyjną i przejmować producentów mrożonek? Czy na celowniku spółki może być Hortex?

Nie myślimy o przejmowaniu producentów.

Czy obok akwizycji Grupa Iglotex planuje inwestycje w budowanie marek własnych mrożonych produktów?

Dysponujemy obecnie szeregiem marek własnych (pizza, kulinarka, frytka, warzywa). Nigdy nie inwestowaliśmy w brandy, ale może faktycznie teraz nadszedł na to czas.

Jaki Państwa zdaniem jest potencjał rynku mrożonek w Polsce? W porównaniu z innymi krajami Europy - spożycie produktów mrożonych w Polsce jest bardzo niskie.

O niskim spożyciu mówi się od lat, a rynek raz rośnie, raz się kurczy. Liczby też są różne w zależności jak się ten rynek definiuje. Bardziej istotną kwestią od spożycia per capita są kwestie kulturowe. Polacy jedzą więcej pierogów niż mieszkańcy Zachodniej Europy, a w zimnych krajach skandynawskich je się kilka razy więcej lodów niż u nas. Na tych danych nie można estymować przyszłych zachowań naszych konsumentów. Spodziewamy się wzrostu spożycia, ale bardziej wynikającego ze zmiany trybu życia i wygody. O istotnych zmianach żywieniowych można mówić tylko wtedy, gdy producenci dadzą silne wsparcie dla danej kategorii, a to już są potężne wydatki i jak pokazuje historia nie zawsze się zwracają.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tadeusz Włodarczyk RSS ALERT    /    Iglokrak RSS ALERT    /    Iglotex RSS ALERT    /    akwizycje RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Max 2011-02-03 17:16:31
    Ten wywiad to nareszcie właściwa informacja dla Prezesa Hortexu. Czy koncepty biznesowy Penty to dalej w Jego ocenie szansa ?
  • OKRADZIONY 2012-02-14 08:18:07
    PRZEJĘCIE w rozumieniu Włodarczyka to typowy bandytyzm i złodziejstwo, taką ma zasadę prezes Igloteksu

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.