Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Inquiry na Food Show 2017: Głód wiedzy konsumentów na temat tego co jemy jest ogromny (wideo)

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2017, 15:31
Prezes Inquiry na Food Show 2017: Głód wiedzy konsumentów na temat tego co jemy jest ogromny (wideo)
Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry/ fot. PTWP

- Ze świadomością polskich konsumentów jest coraz lepiej, co wcale nie oznacza, że jest dobrze. Niestety producenci eko żywności wcale nie ułatwiają konsumentom zadania i często nie umieszczają kluczowych informacji nawet na opakowaniach tych produktów.  Spotykam się z produktami, gdzie informacja o certyfikacji i logo z zielonym listkiem jest umieszczone jest na tyle opakowania, co na sklepowej półce jest później po prostu niewidoczne - mówiła Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry, podczas Food Show 2017 w Katowicach.


Zdaniem Agnieszki Górnickiej konieczne jest edukowanie konsumentów czym różni się żywność ekologiczna od wszelkich produktów podszywających się pod naturalność i zdrowie. - Ważne jest jednak to, że konsumenci chcą się dowiedzieć jak jest naprawdę, chcą być in formowani. Głód wiedzy na temat tego co naprawdę jemy jest ogromny - zapewnia prezes Inquiry. 

Rynek żywności ekologicznej sięgnie w 2018 r. wartość 1 mld zł. - Od kilku lat ten segment notuje bardzo dynamiczny bo ok. 20 proc. wzrost rocznie. Ta dynamika najpewniej będzie utrzymana, bo przed tym segmentem otwierają się nowe możliwości. Do tej pory ogromną barierą dla konsumentów była wysoka cena tych  produktów. Brak dużego popytu przekładał się na trudności dystrybucyjne, co z kolei znów windowało ceny tych specjalistycznych produktów. Na szczęście sporo się zmieniło - zapewnia prezes Inquiry.

Duże sieci zauważyły, że konsumenci poszukują produktów ekologicznych i prozdrowotnej żywności i zaczęły je na szeroką skalę wprowadzać na swoje półki. Dzięki czemu te produkty są coraz szerzej dostępne, konsumenci się do nich przyzwyczajają i wiedzą, że można je kupić w niemal każdym sklepie. - Dzięki temu możemy żywność ekologiczną kupować częściej i w większych ilościach niż do tej pory co w naturalny sposób doprowadzi do korekty cen wynikającej z ekonomii skali - dodała Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 259) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH