Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Intenson: Główną barierą rozwoju rynku eko-żywności jest cena

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2016, 10:05
Prezes Intenson: Główną barierą rozwoju rynku eko-żywności jest cena
Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe/ fot. Żelazna Studio

- Potencjał rozwoju rynku zdrowej żywności w naszym kraju jest bardzo duży ale konkurencja na krajowym rynku również jest ogromna. Cały czas powstają kolejne firmy zajmujące się produkcją zdrowej żywności - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe, producenta zdrowej żywności.

Zdaniem szefa Intenson główną barierą rozwoju jest cena produktów ekologicznych, nadal psychologicznie dość wysoka dla przeciętnego polskiego konsumenta. - Dlatego przed nami długa droga do uświadomienia konsumentom jak ważne jest zdrowe odżywianie - dodaje Michał Lasocki.

W Polsce konsument rocznie wydaje ok. 2-4 Euro rocznie na produkty ekologiczne, podczas gdy na Zachodzie te wydatki sięgają 140 Euro na osobę. - Choćby na tym przykładzie widać, że mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia w tym zakresie - mówi prezes firmy Intenson.  

Wydatki na żywność ekologiczną stanowią obecnie w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej wynosi np. w Danii 7,6 proc., Szwajcarii 7,1 proc., Niemczech 4,4 proc. a w Luksemburgu 3,4 proc.

Eksperci twierdzą, że wskazuje to na duże perspektywy zwiększania się udziału żywności ekologicznej w polskim rynku żywności wraz z dalszym bogaceniem się społeczeństwa.

W Polsce od kilku lat trwa moda na zdrowe odżywianie i zdrowe życie, co jest bardzo pozytywne.

- Myślę, że ta moda utrzyma się na pewien czas. Zwłaszcza, że na całym świecie trend prozdrowotny utrzymuje się od kilku lat i cały czas ewoluuje. Jestem przekonany, że podobnie będzie w Polsce. Oczywiście pojawiają się sezonowe modne produkty, która szybko znikają ze sklepowych półek - bo jest w tym więcej marketingu niż zdrowia, dlatego myślę, że na rynku zostaną najlepsze i najbardziej wartościowe produkty - twierdzi Michał Lasocki.

Produkty pod marką Intenson są dostępne w ofercie krajowych marketów oraz delikatesów, a także w sklepach specjalistycznych ze zdrową żywnością. Od dwóch lat, firma rozwija zagraniczną sieć dystrybucji, i eksportuje swoje produkty m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji, Austrii, Niemiec, Czech i do Słowenii. W ofercie sprzedażowej, znajduje się 100 superzdrowych produktów.

Intenson to innowacyjna polska marka, która specjalizuje się w produkcji oraz dystrybucji zdrowej żywności, w tym również produktów określonych mianem superfoods. Firma istnieje od 2007 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 481) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH