REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Intenson: Główną barierą rozwoju rynku eko-żywności jest cena

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2016, 10:05
Prezes Intenson: Główną barierą rozwoju rynku eko-żywności jest cena
Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe/ fot. Żelazna Studio

- Potencjał rozwoju rynku zdrowej żywności w naszym kraju jest bardzo duży ale konkurencja na krajowym rynku również jest ogromna. Cały czas powstają kolejne firmy zajmujące się produkcją zdrowej żywności - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe, producenta zdrowej żywności.

REKLAMA

Zdaniem szefa Intenson główną barierą rozwoju jest cena produktów ekologicznych, nadal psychologicznie dość wysoka dla przeciętnego polskiego konsumenta. - Dlatego przed nami długa droga do uświadomienia konsumentom jak ważne jest zdrowe odżywianie - dodaje Michał Lasocki.

W Polsce konsument rocznie wydaje ok. 2-4 Euro rocznie na produkty ekologiczne, podczas gdy na Zachodzie te wydatki sięgają 140 Euro na osobę. - Choćby na tym przykładzie widać, że mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia w tym zakresie - mówi prezes firmy Intenson.  

Wydatki na żywność ekologiczną stanowią obecnie w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej wynosi np. w Danii 7,6 proc., Szwajcarii 7,1 proc., Niemczech 4,4 proc. a w Luksemburgu 3,4 proc.

Eksperci twierdzą, że wskazuje to na duże perspektywy zwiększania się udziału żywności ekologicznej w polskim rynku żywności wraz z dalszym bogaceniem się społeczeństwa.

W Polsce od kilku lat trwa moda na zdrowe odżywianie i zdrowe życie, co jest bardzo pozytywne.

- Myślę, że ta moda utrzyma się na pewien czas. Zwłaszcza, że na całym świecie trend prozdrowotny utrzymuje się od kilku lat i cały czas ewoluuje. Jestem przekonany, że podobnie będzie w Polsce. Oczywiście pojawiają się sezonowe modne produkty, która szybko znikają ze sklepowych półek - bo jest w tym więcej marketingu niż zdrowia, dlatego myślę, że na rynku zostaną najlepsze i najbardziej wartościowe produkty - twierdzi Michał Lasocki.

Produkty pod marką Intenson są dostępne w ofercie krajowych marketów oraz delikatesów, a także w sklepach specjalistycznych ze zdrową żywnością. Od dwóch lat, firma rozwija zagraniczną sieć dystrybucji, i eksportuje swoje produkty m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji, Austrii, Niemiec, Czech i do Słowenii. W ofercie sprzedażowej, znajduje się 100 superzdrowych produktów.

Intenson to innowacyjna polska marka, która specjalizuje się w produkcji oraz dystrybucji zdrowej żywności, w tym również produktów określonych mianem superfoods. Firma istnieje od 2007 roku. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH