Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Prezes Intenson: Główną barierą rozwoju rynku eko-żywności jest cena

- Potencjał rozwoju rynku zdrowej żywności w naszym kraju jest bardzo duży ale konkurencja na krajowym rynku również jest ogromna. Cały czas powstają kolejne firmy zajmujące się produkcją zdrowej żywności - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe, producenta zdrowej żywności.

Prezes Intenson: Główną barierą rozwoju rynku eko-żywności jest cena
Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe/ fot. Żelazna Studio

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2016, 10:05

Zdaniem szefa Intenson główną barierą rozwoju jest cena produktów ekologicznych, nadal psychologicznie dość wysoka dla przeciętnego polskiego konsumenta. - Dlatego przed nami długa droga do uświadomienia konsumentom jak ważne jest zdrowe odżywianie - dodaje Michał Lasocki.

W Polsce konsument rocznie wydaje ok. 2-4 Euro rocznie na produkty ekologiczne, podczas gdy na Zachodzie te wydatki sięgają 140 Euro na osobę. - Choćby na tym przykładzie widać, że mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia w tym zakresie - mówi prezes firmy Intenson.  

Wydatki na żywność ekologiczną stanowią obecnie w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej wynosi np. w Danii 7,6 proc., Szwajcarii 7,1 proc., Niemczech 4,4 proc. a w Luksemburgu 3,4 proc.

Eksperci twierdzą, że wskazuje to na duże perspektywy zwiększania się udziału żywności ekologicznej w polskim rynku żywności wraz z dalszym bogaceniem się społeczeństwa.

W Polsce od kilku lat trwa moda na zdrowe odżywianie i zdrowe życie, co jest bardzo pozytywne.

- Myślę, że ta moda utrzyma się na pewien czas. Zwłaszcza, że na całym świecie trend prozdrowotny utrzymuje się od kilku lat i cały czas ewoluuje. Jestem przekonany, że podobnie będzie w Polsce. Oczywiście pojawiają się sezonowe modne produkty, która szybko znikają ze sklepowych półek - bo jest w tym więcej marketingu niż zdrowia, dlatego myślę, że na rynku zostaną najlepsze i najbardziej wartościowe produkty - twierdzi Michał Lasocki.

Produkty pod marką Intenson są dostępne w ofercie krajowych marketów oraz delikatesów, a także w sklepach specjalistycznych ze zdrową żywnością. Od dwóch lat, firma rozwija zagraniczną sieć dystrybucji, i eksportuje swoje produkty m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji, Austrii, Niemiec, Czech i do Słowenii. W ofercie sprzedażowej, znajduje się 100 superzdrowych produktów.

Intenson to innowacyjna polska marka, która specjalizuje się w produkcji oraz dystrybucji zdrowej żywności, w tym również produktów określonych mianem superfoods. Firma istnieje od 2007 roku. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Lasocki RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    rynek zdrowej żywności 2016 RSS ALERT    /    Intenson Europe RSS ALERT    /    Intenson RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.