Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Intenson: Polacy mało wiedzą o eko-żywności. Ale rynek będzie rósł do 20 proc. rocznie

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2016, 11:46
Prezes Intenson: Polacy mało wiedzą o eko-żywności. Ale rynek będzie rósł do 20 proc. rocznie
Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe/ fot. Żelazna Studio

- W najbliższych latach spodziewamy się bardzo intensywnego rozwoju rynku ekologicznej żywności. Coraz więcej gospodarstw w Polce jest certyfikowanych ekologicznie, nie jest to szybki proces ponieważ przestawienie konwencjonalnych gospodarstw na ekologiczne trwa nawet 5 lat. Chodzi o nawozy i pestycydy, które są używane przy konwencjonalnych uprawach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Lasocki, prezes Intenson Europe Sp. o.o.

Polscy konsumenci w porównaniu do tych z Europy Zachodniej wciąż kupują dużo mniej produktów certyfikowanych. A Polacy wciąż mało wiedzą o żywności ekologicznej. Duża część nie czuje potrzeby kupowania takich produktów, a do tego niewielu konsumentów je odróżnia od konwencjonalnych.

- Najważniejszą rolą producentów jest teraz uświadamianie konsumentom korzyści i zagrożeń jakie za sobą niesie używanie produktów ekologicznych. Ciężko jest stwierdzić jak szybko rynek będzie rósł. Moim zdaniem tempo wzrostu się utrzyma lub lekko ustabilizuje czyli sięgnie ok. 15-20 proc. rocznie. Wcześniejsze szybkie wzrosty były spowodowane pojawieniem się tego typu półek w sklepach i marketach - dodaje Michał Lasocki.      

A jak polski rynek eko-żywności prezentuje się na tle najbardziej rozwiniętych eko-rynków europejskich? 

- Słabo. Nie mamy takiego wyboru jak Portugalczyk czy Niemiec. Jednak wszystko wskazuje na to, ze przeciętny Kowalski częściej będzie sięgał po tego typu produkty - zapewnia szef Intenson Europe. 

Jego zdaniem polski konsument jest raczej nieświadomy konsekwencji używania środków ochrony roślin czy sztucznych nawozów stosowanych do produkcji żywności. Polska żywność kojarzy się ze zdrowiem, jednak zdaniem prezesa Intenson Europe rzeczywistość wygląda nieco inaczej.

- Cena produktów bio jest wysoka bo wynika z jej małej popularności. Myślę, że branża będzie dążyła do szukania naturalnych sposobów na zwiększenie wydajności bez uszczerbku na jakości plonów. Mała popularność tego typu produktów, sprawia że duże firmy nie są zainteresowane inwestowaniem w tego typu branże. Ponieważ większe zyski i pewny rynek zbytu producenci mają z konwencjonalnych upraw. Mniejsi Rolnicy w Polsce nie są świadomi potrzeb i raczej nie są zainteresowani zmianą i modernizacją sposobów upraw. Mam nadzieję, że to się zmieni w ciągu kilku lat ponieważ posiadamy ogromne zasoby i możliwości produkcyjne. Chciałbym, aby kiedyś Polska była takim spichlerzem zdrowej żywności dla Europy i całego świata - mówi Michał Lasocki.

Produkty pod marką Intenson są dostępne w ofercie krajowych marketów oraz delikatesów, a także w sklepach specjalistycznych ze zdrową żywnością. Od dwóch lat, firma rozwija zagraniczną sieć dystrybucji, i eksportuje swoje produkty m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji, Austrii, Niemiec, Czech i do Słowenii. W ofercie sprzedażowej, znajduje się 100 superzdrowych produktów.

Intenson to innowacyjna polska marka, która specjalizuje się w produkcji oraz dystrybucji zdrowej żywności, w tym również produktów określonych mianem superfoods. Firma istnieje od 2007 roku. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pietrek 18-09-2016, 19:15:
Zdrowa żywność, super zdrowe produkty - myślałem że ten portal aspiruje do fachowego. No chyba, że to materiał reklamowy, czego jednak nie zaznaczono.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.