Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Do końca września ma być gotowa koncepcja prywatyzacji Krajowej Spółki Cukrowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2013, 20:58
Prezes KSC: 20 proc. dochodów z działalności pozacukrowniczej
Fot. PTWP

Minister skarbu Włodzimierz Karpiński zapowiedział, że zakończenie procesu prywatyzacji Krajowej Spółki Cukrowej może nastąpić w 2014 roku. Do końca września br. ma być gotowa nowa koncepcja prywatyzacji KSC, zaś w październiku projekt będzie konsultowany z przedstawicielami plantatorów i pracowników firmy.

Włodzimierz Karpiński dodał, że nowy projekt będzie zawierał rozwiązania, które, które w maksymalnie możliwy sposób zapewnią, że własność będzie długoterminowo w rękach plantatorów i pracowników KSC.

- Chcemy stworzyć mechanizmy, które ułatwią nabywanie tej własności przez pracowników i plantatorów, a jednocześnie chcemy zabezpieczyć, żeby ta własność w określonym czasie nie była przedmiotem obrotu na, nazwijmy to, wtórnym rynku. Chcemy mieć gwarancje, że własność plantatorów i pracowników będzie długoterminowo zabezpieczona w czasie tak, aby ten nowy akcjonariat okrzepł i był sprawny, jeśli chodzi o zarządzanie - powiedział Włodzimierz Karpiński.

Marek Dereziński, prezes Krajowej Spółki Cukrowej poinformował, że podczas tegorocznej kampanii cukrowniczej 2013/2014 firma skupi ponad 4 mln ton surowca, z których wyprodukuje 630 tys. ton cukru (na rynek UE trafi z tej kwoty 550 tys. ton).
Władze KSC wdrażają obecnie nową strategię dla spółki, która zakłada dywersyfikację działalności i budowę holdingu rolno-spożywczego poprzez rozszerzenie działalności firmy na nowe obszary rynku przetwórstwa i produkcji żywności.

W ostatnim czasie firma zainwestowała w zakłady młynarskie w Stoisławiu, a także zakłady przetwórstwa warzywno-owocowego we Włocławku. Prezes Marek Dereziński pytany czy firma będzie poszerzać działalność „pozacukrową" wyraził nadzieję, że „to dopiero początek drogi". - Dzisiaj ok. 99 proc. dochodów firmy to są dochody z produkcji cukru. Docelowo chcemy, żeby przynajmniej 20 proc. dochodów było z działalności pozacukrowniczej - wyjaśnił prezes.

Jak poinformował w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Dereziński w sezonie 2013 Polskie Przetwory Sp. z o.o. zamierza wykreować nową markę dla linii produktów przeznaczonych dla konsumenta indywidualnego. - W początkowym etapie działalności zakład skupi się na produkcji półproduktów - koncentratu pomidorowego i innych półproduktów w kanale B2B, oraz produkcji produktów gotowych - pod markami innych producentów lub markami własnymi sieci handlowych - w kanale B2C - dodał prezes.

Oprócz tradycyjnych produktów, takich jak ketchup, koncentrat pomidorowy, przeciery warzywne, czy też warzywa konserwowe, Polskie Przetwory Sp. z o.o. planuje także uruchomienie produkcji nowych produktów w niszach rynkowych, zgodnie z trendem konsumenckim wymagającym od producentów serwowania żywności "wygodnej" i zdrowej. Firma chce również produkować na potrzeby sieci handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH