REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes KSC: Szykujemy się do walki o klienta po uwolnieniu rynku cukru

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2015, 11:27
Prezes KSC: Szykujemy się do walki o klienta po uwolnieniu rynku cukru
Marek Spuz vel Szpos, prezes KSC Spółki Cukrowej

Do głównych zadań strategicznych na najbliższy okres należy przygotowanie spółki do gry rynkowej po dacie uwolnienia rynku cukru w 2017 roku. Musimy dążyć do utrzymania obecnego udziału w rynku cukru na obszarze kraju oraz krajów EU - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marek Spuz vel Szpos, nowy prezes KSC Spółki Cukrowej.

REKLAMA

- Przewodnia myśl, która będzie mi przyświecać, jako prezesowi KSC, to zmiana orientacji firmy z produkcyjnej na marketingową, nastawioną na klienta. Aby zwiększyć nasz udział w rynku będziemy musieli dokonać zdecydowanych i gruntownych zmian w zakresie handlu i obsługi klienta. Zrobimy to wykorzystując synergię grupy i doświadczenie handlowców ze spółek zależnych. Jesteśmy do do przygotowani  - zapewnia prezes KSC Spółki Cukrowej.

KSC S.A. znajduje się w okresie znaczących przeobrażeń rynkowych, które dotyczą zarówno sektora w którym działa spółka - uwolnienie rynku cukru, niski poziom cen cukru - jak też szerszego otoczenia biznesowego.

- Nie ma wątpliwości, że tylko silny, narodowy koncern rolno-spożywczy, nastawiony na rozwój będzie mógł uzyskać przewagę konkurencyjną w nowej sytuacji rynkowej - zapewnia Marek Spuz vel Szpos.

Na obszarze całej UE rozpoczął się proces konsolidacji producentów poprzez przejęcia, budowanie wspólnych struktur handlowych i tworzenie grup producenckich. - Konieczne jest więc podjęcie zdecydowanych działań umożliwiających konkurencję z międzynarodowymi podmiotami, zaś głównym celem utrzymanie obecnego udziału w rynku cukru na obszarze kraju oraz krajów EU. Uwolnienie rynku cukru oznacza walkę o klienta, do której musimy być doskonale przygotowani w najważniejszym obszarze - handlowym - dodaje prezes.

Prezes jest zdania, że właściwą relację kosztową produkcji cukru wobec konkurencji działającej w kraju i za granicą KSC może uzyskać poprzez obniżenie kosztów logistyki i właściwą politykę inwestycyjną. 

- Chcę zacieśniać i pogłębiać współpracę z plantatorami. Musimy być partnerami, którzy będą współdziałać w nowej sytuacji rynkowej. Naszą siłą przetargową będzie możliwość zamknięcia łańcucha produkcyjnego od surowca do wyrobu gotowego. Jesteśmy do tego doskonale przygotowani, mamy najwyższej jakości produkt, który z powodzeniem będzie wykorzystywany w przemyśle spożywczym. Ale przede wszystkim, aby zwiększyć nasz udział w rynku, będziemy musieli dokonać zdecydowanych i gruntownych zmian w zakresie sprzedaży i obsługi klienta. Zrobimy to wykorzystując synergię grupy i doświadczenie handlowców ze spółek zależnych. Handel wyrobami grupy powinien być prowadzony z jednego miejsca i do tego będziemy zmierzać - twierdzi Marek Spuz vel Szpos.               

Jego zdaniem, patrząc na rynek, ważne jest także zapewnienie dostępu do cukru trzcinowego surowego i białego. W tym kierunku KSC zamierza prowadzić akwizycje  w państwach posiadających bezcłowy dostęp do wspólnotowego runku cukru.

Krajowa Spóła Cukrowa S.A. zamknęła rok obrotowy zakończony 30.09.2014 roku przychodami na poziomie 1,93 mld zł oraz zyskiem netto na poziomie 126,719 mln zł. - Na taki wynik spółki znaczący wpływ miał spadek cen cukru, który dotknął całą branżę cukrowniczą - dodaje prezes.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Taxi-gsm 28-04-2015, 14:11:
Jak czytam wypowiedź pana nowego prezesa, to brakuje mi jeno amen na końcu i aby naszym klientom żyło się słodko, ale nie lepiąco. Absolutny kabaretowy bełkot.Nic nam nie zrobi nikt ba z nami SMIGŁY Szops. Niech jeszzce w ramach topienia gotówki KSC kupi sobie dla synergi Gerlacha (łyżeczki), Lubiane (filiżanki) i LG, aby można było oglądać filmy o panu strategu prezesie popijając kawkę słodzoną cukrem marki KSC.
  • Handlowiec 27-04-2015, 16:12:
Dawno powinna być wspólna sprzedaż cukru, skrobi, mąki, kasz i płatków zbożowych. Klienci się w 80% pokrywają. W każdej ze spółek jest jeden dobry handlowiec. Tylko kierować tym musi ktoś z doświadczeniem w handlu z przemysłem i w eksporcie - POWODZENIA!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH