Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Akwizycje są dla nas naturalnym sposobem na zwiększanie biznesu

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2017, 14:08
Prezes Maspeksu: Akwizycje są dla nas naturalnym sposobem na zwiększanie biznesu
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex

- Firma najpierw musi powstać, potem przetrwać na rynku, wygrać regionalnie, a następnie w kraju, żeby wreszcie mogła rozwijać poprzez akwizycje i eksport. Polski rynek jest pod tym kątem doskonały, ma 38 mln konsumentów, dobre otoczenie rolne. Jesteśmy predysponowani żeby robić dużo zamieszania na rynkach takich jak: Czechy, Słowacja czy Węgry - mówił Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex, podczas IV Kongresu Bezpieczeństwa Żywności.

Krzysztof Pawiński przyznał, że jest zwolennikiem połączenia rozwoju organicznego z rozwojem poprzez przejęcia.

- Naturalnym, przy budowaniu pozycji i zasobów finansowych firmy, jest możliwość przyspieszenia. Dla nas tym motorem było przejmowanie firm zewnętrznych. Dotąd zrealizowaliśmy 19 przejęć. Jednak o ile nad rozwojem organicznym można zapanować - bo to jest kwestia jakości naszych procesów, managementu i organizacji, o tyle skuteczność zakupu innej firmy jest nikczemnie niska. Trzeba przerobić kilkadziesiąt projektów, żeby choć jeden był sukcesem. Dlatego ewidentnie pilnujemy swojego biznesu wzrostowego, opartego na organicznym wzroście, na wchodzeniu w nowe nisze produktowe poprzez marketing, sprzedaż, lepszą dystrybucję a jednocześnie dokładamy do tego nieustającą pracę nad przeglądaniem możliwości akwizycyjnych. Od czasu do czasu się udaje wypatrzeć właściwy target. I wtedy mamy przyspieszenie, dzięki czemu możemy dołożyć np. 1 mld zł do obrotu, co znacząco zwiększa skalę naszego biznesu - mówił podczas IV Kongresu Bezpieczeństwa Żywności szef Grupy Maspex.

Jednak przyznał, że przejęcia wiążą się z bardzo dużym ryzykiem. - Duże międzynarodowe statystyki pokazują, że aż 70 proc. przejęć nie dostarcza podstawowych rezultatów, które były podstawą do podjęcia decyzji akwizycyjnej. Trzeba wypracować dobrą metodą postępowania z firmami przejętymi, żeby wmieścić się w tych pozostałych 30 proc., co łatwe nie jest. My myślę już tę lekcję odrobiliśmy na początku naszej działalności - dodał prezes.

Dlatego dzisiaj przejęcie jest naturalnym i dobrym, z perspektywy Maspeksu, sposobem zwiększenia biznesu.

- Wydaje mi się, że istota naszego sukcesu polega na tym, że my bardzo szybko skończyliśmy z myśleniem produktowym i zdefiniowaliśmy się  jako marketing and sales company. Staramy się patrzyć na rynek, który jest definiowany przez potrzeby konsumenta a nie przez możliwości linii technologicznych - mówił Krzysztof Pawiński.

Jego zdaniem każdą dobrą firmę powinna wyróżniać to brandowość. - Myślę, że cała istotna wartość firm odkłada się nie w murach, nie w instalacjach ale właśnie w marce danego produktu. My szczęśliwie w latach 90-tych zaczęliśmy odróżniać swoje produkty. Wtedy już mieliśmy przeświadczenie, że warto się wyróżniać, że warto mieć kawałek tego rynku dla siebie. Dawno minęły czasy, w których konsument oczekiwał od produktu wyłącznie zaspokojenia głodu lub pragnienia. Teraz musimy spełniać marzenia konsumentów - mówił prezes Grupy Maspex.

Zdaniem Krzysztofa Pawińskiego dzisiaj produkt musi zaspokajać potrzebę zdrowia, musi być wygodny i przyjemny, bo nie ma żywności bez przyjemności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.