Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Dawno skończyły się czasy, kiedy żywność miała tylko zaspokoić głód i pragnienie

  • Autor: PM, MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 14:38
Prezes Maspeksu: Dawno skończyły się czasy, kiedy żywność miała tylko zaspokoić głód i pragnienie
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

- Dawno skończyły się czasy, kiedy żywność miała tylko zaspokoić głód i pragnienie, dzisiaj musi jeszcze spełniać marzenia - mówi Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.

Zdaniem Krzysztofa Pawińskiego, smak, wygoda i zdrowie – te trzy atrybuty mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, wyznaczają trendy na rynku spożywczym i muszą być obecne w każdym produkcie. 

- Kwestią otwartą pozostaje jedynie to, w jakich proporcjach dany artykuł spożywczy okaże się zdrowy, smaczny i wygodny. Przykładowo - jeżeli szukam produktów ukierunkowanych na zdrowie – wybiorę np. Tymbark Vitamini, bo zawiera składniki pozytywnie wpływające na kondycję cery, DrWitt Premium – czyli produkty funkcjonalne, wzbogacone w witaminy, czy soki 100% Tymbark, Tarczyn lub Kubuś, ponieważ szklanka soku jest jedną z pięciu zalecanych porcji owoców i warzyw. Wychodząc poza obszar soków, sięgnę po makaron pełnoziarnisty Lubella, czy dżemy prozdrowotne Łowicz itd. Kiedy się spieszę i pragnę zaspokoić pragnienie, 2-litrowe opakowanie napoju Tymbark z pewnością nie jest tym, które jest dopasowane do aktualnej sytuacji. Będę poszukiwał wygodniejszego i mniejszego opakowania – czyli butelki plastikowej o pojemności 0,5l. Kwestia wygody jest tu nadrzędna - tłumaczy prezes Grupy Maspex Wadowice.

Jednak - jak podkreśla Pawiński - żywność to jest przyjemność i nie ma jedzenia bez przyjemności. Dlatego producenci nie mogą pójść na żaden kompromis w kontekście smaku.

- Czy chcemy spełniać marzenia konsumentów? Oczywiście, że tak. Cały czas staramy się to robić. Wprowadzenie produktu na rynek często poprzedzamy badaniami, natomiast próba odczytania potrzeb nie jest taka łatwa, ponieważ przestrzeń między deklaracjami, a realnym zachowaniem konsumentów czasami jest gigantycznie duża - podkreślił prezes Pawiński.

CAŁY OBSZERNY WYWIAD Z KRZYSZTOFEM PAWIŃSKIM W STREFIE PREMIUM PORTALSPOZYWCZY.PL!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH