Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu o kreowaniu polskich marek: Wszyscy o tym mówią, ale mało kto robi

  • Autor: MB, PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-06-2017, 14:44
Prezes Maspeksu o kreowaniu polskich marek: Wszyscy o tym mówią, ale mało kto robi
Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex; fot. PTWP

- Polskie firmy spożywcze mają problem z kreowaniem marek. Z budowaniem polskich brandów jest trochę tak, że wszyscy o tym mówią, ale mało kto to robi - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice.

Zdaniem Krzysztofa Pawińskiego, nie da się stworzyć produktu, który będzie jednocześnie najtańszy i najmocniej promowany. Produkt brandowy – z racji tego, że ma mocną markę – nie może być najtańszy.

- Za marką stoi filozofia, historia kreacji i miliony złotych wydatków. Marka nigdy nie stworzy się za darmo. I co ważne, trzeba w nią inwestować ciągle i systematycznie, dbać o atrakcyjność oferty, dbać o marketing itd., ponieważ nawet wtedy, kiedy ma już ugruntowaną pozycją, bez odpowiedniej komunikacji i wsparcia, straci ją. Oczywiście samo wydanie pieniędzy na marketing nie wystarczy - trzeba to robić rozsądnie, co jest już dodatkowym wyzwaniem - komentuje prezes Maspeksu.

W ofercie Maspex Wadowice jest cała gama mocnych i wartościowych marek takich jak, Tymbark, Kubuś, Tarczyn, DrWitt, Lubella, Łowicz, Kotlin, Krakus, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa, czy Plusssz. Ten stan posiadania - zdaniem prezesa - wyróżnia grupę spośród wielu innych firm i stanowi olbrzymią wartość Maspeksu.

- Natomiast, czy mieliśmy świadomość marki, kiedy startowaliśmy z biznesem? Pełnej świadomości na pewno nie, ale już na początku zaczęliśmy oznaczać nasze produkty własnymi nazwami, czyli tym, co dzisiaj nazwiemy – marką, ponieważ czuliśmy, że lepiej jest się odróżniać i że warto mieć coś własnego. Robiliśmy to, żeby odgrodzić się od jakiejś części rynku, żeby nasz dorobek był naszym dorobkiem. Teraz oczywiście mamy świadomość brandów i wiemy jaka jest ich waga - dodaje Krzysztof Pawiński.

CAŁY OBSZERNY WYWIAD Z KRZYSZTOFEM PAWIŃSKIM W STREFIE PREMIUM PORTALSPOZYWCZY.PL!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH