Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Sadownictwo i warzywnictwo są przygotowane na kryzysy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-01-2015, 09:51
Prezes Maspeksu: Sadownictwo i warzywnictwo są przygotowane na kryzysy
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex

- Uważam sadownictwo i warzywnictwo za arystokrację zachowań rolniczych, która powstawała przez ostatnie 40 lat w Polsce - mówi Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex Wadowice.

Krzysztof Pawiński mówił nam o sadownikach i producentach warzyw w kontekście embargo, które mocno wpływa na obie te branże.

- Embargo nie jest dobre - zarówno dla polskiego biznesu, jak i rosyjskich konsumentów. Trzeba jednak wspomóc branżę sadowniczą w Polsce, a nie udawać, że sama sobie poradzi. Polska potrzebuje na to pomysłu - komentuje prezes Maspeksu.

Jego zdaniem, z drugiej strony, ta branża nie jest źle przygotowana na kryzysy. - Sadownictwo i warzywnictwo w Polsce jest doinwestowane - zwiększono moce przechowywania, ruszyła konsolidacja, zachęcono do tworzenia nowych grup producenckich. Uważam sadownictwo i warzywnictwo za arystokrację zachowań rolniczych, która powstawała przez ostatnie 40 lat w Polsce. Ta siła na pewno się obroni - mówi Krzysztof Pawiński.

Jak dodaje, paradoksalnie embargo może także otworzyć nowe możliwości dla kategorii jabłek. - Rację mają ci sadownicy, który uważają, że hańbą jest sprzedawanie kiepskiej jakości jabłek deserowych po 0,99 zł w sieciach handlowych. Takie praktyki nikomu nie służą. Potrzebujemy więc marek, które będą gwarantem jakości. Jako Maspex uważamy, że jest przestrzeń na promowanie jakościowych jabłek - przyznaje Krzysztof Pawiński.

Przypomnijmy, marka Tymbark włączyła się w 2014 roku w akcję promocji polskich jabłek. W października odbyła się ogólnopolska akcja "Jabłka Tymbark z polskich sadów", podczas których rozdano 80 ton jabłek w 50 polskich miastach.

Akcja jest wstępem do wprowadzenia na rynek jabłek z logo Tymbark. - Pomysł na brandowe jabłka urodził się w naszej firmie już kilka lat temu, ale nie było klimatu na ich wprowadzenie na rynek - mówi Krzysztof Pawiński.

- Nie dość, że będziemy promować jabłka Tymbark to poprzez tę markę będziemy promować, także inne produkty z nią kojarzone. Można sprzedawać markowe jabłka po godziwej cenie, która zapewni zysk sadownikom, dystrybutorom i licencjodawcy - podsumowuje prezes grupy Maspex.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH