REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Nordis: Rośniemy prawie dwa razy szybciej niż krajowy rynek mrożonek

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-12-2012, 11:43
Prezes Nordis: Rośniemy prawie dwa razy szybciej niż krajowy rynek mrożonek
Tomasz Meller, prezes zarządu Nordis Sp. z o.o. // Fot. P.Pawłowski / ŻelaznaStudio

- Szacujemy udziały Nordis na 10 proc. całości rynku mrożonek, co daje nam trzecie miejsce w skali kraju, przy rentowności na poziomie 5 proc., a także przychodach rosnących ok. 8 proc. rocznie. Rozwijamy się więc około dwa razy szybciej niż krajowy rynek żywności mrożonej, który przyrasta rocznie o 5 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Meller, prezes zarządu Nordis Sp. z o.o.

REKLAMA

- Zawdzięczamy to naszej strategii zrównoważonego wzrostu, czyli zwiększaniu konsumpcji całej kategorii mrożonek, zarówno wyrobów marek, które dystrybuujemy, jak własnych produktów - komentuje prezes firmy Nordis.

Jak podaje spółka, jej udziały rynkowe w rozbiciu na segmenty rynku to: 10-12 proc. rynku lodów, 12 proc. rynku dań mrożonych oraz 7 proc. rynku warzyw mrożonych.

Jak tłumaczy prezes, w ofercie firmy Nordis 50 proc. stanowi marka Nordis, a pozostałe to marki innych producentów. Połowa oferty to lody, a reszta - mrożone owoce, warzywa i dania mrożone.

W 2012 roku Nordis planuje osiągnąć ok. 180 mln zł przychodów. - Wyznajemy zasadę, że wolimy osiągnąć mniejsze przychody, a wyższe zyski niż odwrotnie. Chcemy zwiększać skalę działalności i pozyskiwać nowe obszary dystrybucji, ale zamierzamy robić to ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie. Nas wyróżnia to, że nie narzucamy klientom swoich marek, my je proponujemy - komentuje Tomasz Meller.

Jest przekonany o dalszym rozoju rynku mrożonek w Polsce. - W porównaniu do Europy Zachodniej mamy jeszcze mnóstwo do zrobienia. Spożycie mrożonek czy lodów jest tam o wiele wyższe. Rynek stale będzie się rozwijał, a do ofert producentów i dystrybutorów będą dołączać kolejne nowe produkty - komentuje prezes firmy Nordis.

- Niestety zauważamy, że wiele marek własnych czy producenci stawiający na walkę ceną psują wizerunek kategorii mrożonek, ponieważ wprowadzają do sprzedaży produkty o niskiej jakości, o znacznie słabszych walorach smakowych - dodaje.

Czytaj także: Prezes Nordis: Zyskujemy na konsolidacji branży mrożonkowej w wydaniu Penty

Prezes Nordis: Restrukturyzujemy grupę, planujemy przejęcia (video)

KOMENTARZE: (11)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ktos 16-12-2012, 10:47:
No nie wiem...tak prężnie działająca firma a pracownicy po dwa tygodnie czekają na wypłaty, dostając tylko podstawę bo o zapłacie za nadgodziny można pomarzyć;/ podsumowując: firma owszem może rośnie dwa razy szybciej ale zdecydowanie kosztem pracowników, którzy za 1000zł tyrają!
  • blekota 14-12-2012, 19:32:
do zpoludnia - artykuł o udziałach w konsumcji czyli o Nordisie jako producencie, ja o marży z lodówki a kolega o Jago i dystrybucji. Powodzenia życzę i sprawdzić ile lodóweczka prądu ciągnie, bo na to trzeba zarobić.
  • zcentralnejwioski 14-12-2012, 17:30:
e to wy tam na południu Europa, my w stolycy starszne wieśniaki że tych extra wynalazków nie znamy

Zobacz wszystkie komentarze (11)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH