Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Prezes Nordisu: Konsolidacja nie opłaca się sklepom i producentom

Konsolidacja w segmencie mrożonkowym nie musi być korzystna dla rynku - uważa Tomasz Meller, prezes Nordis. Jak mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Nordis nie zamierza wchodzić w struktury innej grupy, natomiast sama nie wyklucza przejęć firm dystrybucyjnych.

Prezes Nordisu: Konsolidacja nie opłaca się sklepom i producentom
Tomasz Meller, prezes Nordis.

- Nadal nie mamy chęci, ani potrzeby, żeby wchodzić w struktury dużej grupy. Nordis to jedna z najdłużej działających na polskim rynku firm mrożonkowych i zdążyliśmy wypracować skuteczną filozofię działania. Potwierdza to fakt, że rozwijamy się w tempie ok. 8 proc. rocznie, czyli prawie dwa razy szybciej niż rynek - mówi Tomasz Meller.

Spółka sama rozważamy przejęcia dystrybutorów. - Decydującym kryterium będzie sposób prowadzenia działalności. Musi być podobna do modelu działalności Nordis, czyli współpraca z handlem tradycyjnym, rozwojem dostaw do placówek HoReCa, bez mariażu z sieciami handlu nowoczesnego - mówi prezes Nordisu.

Jego zdaniem, rozdrobniona branża jest lepiej dopasowana do potrzeb odbiorców, dlatego wejście dużego gracza nie musi być korzystne dla rynku. - Konsolidacja nie opłaca się sklepom, ponieważ silny podmiot zawsze będzie dyktować warunki cenowe. Nie opłaca się producentom, bo pojawia się nacisk na sprzedaż marek własnych, co wpływa niekorzystnie na wyniki sprzedaży innych producentów. Tracą w końcu klienci, gdyż oferta produktów ulega zawężeniu - tłumaczy Tomasz Meller.

Przeczytaj także:

Wywiad z Tomaszem Mellerem, prezesem zarządu Nordis

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Meller RSS ALERT    /    Nordis RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    lody RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.